Alla inlägg under november 2014

Av Stick och baka! - 30 november 2014 12:10

  Hej

Denna adventsljusstake är jätte lätt att göra.

4 st. äpple

1 pkt. grönmossa

lite dekorations band

Ta äpple som är ganska platta i ena ändan,

ta och gör ett hål där denna lille kvisten är kvar.

och gräv ut så ljuset passar

SimSalabim så har ni en adventsljustake

Lycka till

Av Stick och baka! - 29 november 2014 13:04

  Denna underbara kamin ger jätte mycket värme,

dyr men gud va underbart att kunna ha denna .

Imorgon är det julskyltning i Skurup klockan 15.00

Dit ska vi och mysa.

Av Stick och baka! - 29 november 2014 13:00

      Hej

jag har köpt lite till måste förnya sig.

Fåglarna köpte vi i danmark, jätte fina till granen.

Huset och granen köpte jag på ICA supermarket i Skurup.

I huset finns det batteri i, men i granen får man köpa själv.

Underbara att ha tända på kvällen .( de kostade bara 39.95 stycke)

Av Stick och baka! - 29 november 2014 12:56

  Hej

här kommer lite bilder igen.

Denna fina koftan har min mamma stickat till mitt barnbarn,

hon blir snart två år och lillebror  är fyra månader.

Mina underbara barnbarn 

Mina tankar är alltid hos dem

Älskar dem av hela mitt hjärta och lite till

Av Stick och baka! - 27 november 2014 15:57

Hej

i dag blev det fläskkotletter potatis , sås och ärter och morötter ,det blev jätte gott , lött att bara bryna kotletterna och slå på lite vatten och låt de stå och puttra i 20 min . Lycka till 

Av Stick och baka! - 27 november 2014 15:57

Hej

i dag blev det fläskkotletter potatis , sås och ärter och morötter ,det blev jätte gott , lött att bara bryna kotletterna och slå på lite vatten och låt de stå och puttra i 20 min . Lycka till 

Av Stick och baka! - 22 november 2014 17:41

Hej

nu har jag börjat dekorera våra fönster , det är så underbart

att få börja  så smått         .

Av Stick och baka! - 19 november 2014 16:37

      Hej

i dag blir det laxkotletter, kokt potatis, rismix och dillsås.

Laxkotletterna köpte jag  färska på ICAsupermarket i skurup.

Recept

Jag brynte laxkotletterna lite och sen in i ugnen på 175 grader i femton minuter

saltade och pepprade de innan förståss.

kokt potatis

rismix värms i lite vatten bara

dillsås:

gjord på matlagningsgrädde 3 dl.

2 msk. dill

salt och svartpeppar och lite citron i .

För att den skulle bli lite tjockare så använde jag maizena redning vit för sås,

låt det få ett uppkok .

Smaklig måltid och Lycka till

 

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards