Alla inlägg under november 2014

Av Stick och baka! - 18 november 2014 17:18

Hej

jag var på stickcafe i går (stickaffären heter Cecilshörna i skurup på trädgårdsgatan)

Jätte trevligt som vanligt, Jytte (som äger denna stickaffären) har tagit hem nytt underbart garn det heter  Viking Bjork, finns i många färger det är 90 procent bomull och 10 procent merino ull. Hem sidan på deras garn är viking- garn det är norska mönster , men de finns på svenska och de är gratis. Man kan även gå in på deras facebook sida.

Underbar barnmönster , fast även vuxen möster . Ta er tid att gå in där det är så fint,

Jytte har garnet till försäljning Är ni intresserade så ring gärna henne på ,

Telefonnummer 041142310.

Lycka till 

 

 

Av Stick och baka! - 17 november 2014 15:34

    Hej

Idag har varit och grattat min underbara mamma ,

Var inne på jula på jägersrocenter (detta ligger i malmö)

köpte två söta tomtar.

Middag i dag blev :

kalvfärsfyllda paprikor och kokta morötter.

och bearnaiesås.

Recept:

Bryn kalvfärsen krydda med svartpeppar och salt.

Skär av toppen på parikorna rensa de och skölj,

lägg i kavfärs till hälften och sedan 2msk bearnaiesås,

och lite kött till sätt på de ni skar bort av paprikorna,

jag kallar det för hattar,

häll olja i en ugnsäkerform och sätt ner paprikorna där

in i ugnen på 200 grader i 20 min.

Detta är jätte gott.

Lycka till.

Av Stick och baka! - 16 november 2014 20:19

Hej

dekorationen till pepparkashuset är:

Gelehallon

Linser

För att det ska sitta fast använde vi kristyr från Dr oetker.

Snön har vi köpt på pandurohobby (heter bara snow)

Av Stick och baka! - 16 november 2014 20:14

    HEJ

Min dotter som bor hemma har dekorerat detta fina pepparkashus.

Vi köpte detta av Annas orginal Pepparkashus på ica maxi i malmö.

Man smälter bara strösocker i en stekpanna tills det blir brunt,

sen bygger man upp detta (man limmar ihopa det med det smälta sockret)

OBS detta sockret blir skåll het man BRÄNNER sig jätte lätt.

Av Stick och baka! - 16 november 2014 17:38

Hej

I dag blev det bara köttfärssås och pasta

Blandfärs:

Salt

svartpeppar

2 msk tomatpure

2 msk bbq sås

Kokta morötter

och kokt pasta

det blev gott och när man håller på att baka ,

så är det snabbt att göra detta och det blir ju även gott

Lycka till 

Av Stick och baka! - 16 november 2014 14:09

  Här kommer receptet de blir så goda, de blir inte torra alls, de går kalas att frysa med.

   

Av Stick och baka! - 16 november 2014 14:07

Hej

nu är ett fönster klart , så fint med den nya inköpta ljusstaken.

Denna är inköpt på outlet i Skurup    

Av Stick och baka! - 16 november 2014 11:49

Hej

i denna vaggan har min morfar legat i plus min mamma och hennes syskon,

sedan har deras barn och barnbarn och barnbarnsbarn legat i denna.

Detta är otroligt egenligen , det är min mamma som är med på bild .       entligen 

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards