Alla inlägg den 23 december 2014

Av Stick och baka! - 23 december 2014 17:54

Hej våra söner kommer i morgon och förståss vår fina sonhustru med och deras fina hundar, det är berner senner , de är så jätte fina. 

Vår ynsta dotter som har barn ska fira med sin sambos mamma uppe i Trollhättan,

vi fick ha de här i fjor, det ska ju vara rättvist , det ko,,er säkert mycket bilder i morgon

om jag hinner , ska till kyrkan i morgon på eftermiddagen, detta 

har blivit en tradition, vi har en jätte fin kyrka i byn som heter Slimminge.

Ha det nu bra och var rädda om varandra ännu en gång

GOD JUL TILL ER ALLA

Av Stick och baka! - 23 december 2014 17:46

  vill så gärna visa vår fina porslins musse pigg som står vid granen och passar våra julklappar hihi

Hej

Av Stick och baka! - 23 december 2014 17:40

Hej igår lagade jag en jätte god pastasås

jag brynte fläskfärs och saltade den och använde svartpeppar,

sen tog jag i en halv tub tomat pure, rörde om

tog 1 dl vatten och lät det puttra lite.

Efter detta blev det 1 dl creme fraishe, 

2 matskedar HP sås

detta fick puttra 10 minuter till.

Under tiden skar jag ett litet spetskål i strimlor, delade två färska tomater,

allt detta åkte ner i pasta såsen och ny kokt pasta använder alltid Barillas produkter,

detta blev mycket uppskattat, precis innan servering så skar jag ner vanlig slanggurka

Ser kanske rörigt ut men jätte gott  

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards