Alla inlägg den 15 januari 2015

Av Stick och baka! - 15 januari 2015 12:35

              HEJ

Idag blir det kålpudding till middag

Recept

vikål stimmla den fin. ner i en stor gryta och låt det puttra och få lite färg (brun beige)

rör ofta i vitkålen så det inte bränner fast i kastrullen.

Fläskfärs:

salta ,svartpeppar, lägg detta i en bunke och blanda runt ta sedan 5 dl vatten och häll i

smeten ska vara ganska lös.

Ta nu fram en ugnssäker form smöra den lite,

ta vitkålen och lägg ett lager i botten sedan kött i ett lager och forsätt till allt är slut.

In i ugnen på 175 grader, i ca, två och en halv timme.

Till detta serverar jag kokt potais, kokta morötter och inlagd gurka och hemgjorda rårörda lingon.

Såsen gör jag av det som blir i formen det vätskar sig ju.

jag gjorde även inlagd slanggurka jag använder en osthyvel ,skivar ner gurkan,

häller en kork 12procent ättika två nypor salt och en halv dl, strösocker in i kylen jätte gott

LYCKA TILL DET ÄR JÄTTE GOTT.

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards