Alla inlägg under januari 2015

Av Stick och baka! - 11 januari 2015 12:13

Hej 

nu kör vi till Malmö för att hälsa på vår yngste son,

det blir fika där med .

kommer med bilder sen ha en fortsatt bra Söndag.

Av Stick och baka! - 10 januari 2015 19:37

Hej

Vi blev utan el klockan 16,21 (vi hann äta middag)

Tråkigt men den kom tillbaka 19,15

Tack Eon för att vi fick vår el tillbaka.

I kväll blir det Räk smörgåsar .

Ha nu en skön lördags kväll.


Av Stick och baka! - 10 januari 2015 19:27

  I dag blev det pannbiffar, färskpotatis,sås.

Recept:

Fläskfärs, svartpeppar, salt och ett ägg,

detta rörde jag ihopa och gjorde ganska stora och tjocka biffar.

brynte de på stekjärnet och sedan in i varm ugn på 200 grader i 20 minuter.

Skalade och skar 2 stycken gula lökar, fräste lätt på stekjärnet i 10 minuter.

Kokte potatis.

Sås gjorde jag av det jag brynt pannbiffarna i och sen hällde jag i 2 då vispgrädde,

svartpeppar, salt och kalvfond, detta fick små puttra i 10 minuter,

sen använde jag maizena ( för att få såsen lite tjockare)

sedan tog jag all löken och hällde i såsen och lät detta bli varmt.

Jätte gott. 

Lycka till Jätte lätt att göra 

I dag blev det inga grönsaker alls.

Av Stick och baka! - 10 januari 2015 19:25

  Hej

Idag tog jag bort jultomtar med mera men ljusstakarna och stjärnan får vara 

med någon dag till.

Lotta har fått uppsatt sina bollar i fönstret, Lotta var så nöjd,

dessa fick hon i julklapp av lilla syster med familj.

Av Stick och baka! - 9 januari 2015 21:30

Hej min dotter får nasonex nästan fyra ggr om dagen för att inte få bihåleinflammation igen, det funkar jätte bra , tur är ju detta . Tackar för alla hjälpmedel .

Bara hon inte blir sjuk. Pågrund av att hon inte bildar eget immunförsvar. Godnatt 

Av Stick och baka! - 9 januari 2015 19:34

Hej

I dag har lottas och hennes assistent pysslat och pysslat igen,

assistenten tog med sig alla sina nagellack, så det blev måla naglarna,

Lotta blev så fin och de har även gjort en fin bok.

Lotta är med i en pyssel klubb och det kommer en ny per månad och,

det är alltid fina pyssel. Det kom en ny pyssel paket igår och de gjorde de i dag.

Lotta var så nöjd idag när hennes assistent hade åkt hem.

Lugn och frid full.

Vi har även haft kaffe gäster i dag vår yngste son kom han hade fri dag från sitt 

jobb i dag . Han har haft jour sen nyårsafton och fri dag i dag .

Lotta blev så glad. 

nu är det tv häng😊

Av Stick och baka! - 9 januari 2015 12:16

  Hej

Recept:

fläskfärs

bryn denna väl salta och peppra ( svartpeppar) 

1tsk sambal oelek

1/2 dö. Sweet chili sauce ( santa Marias)

Passata mutti ( passerade tomater 400gr.)

En liten spetskål, 2morötter, 1gulpaprika:

bryn detta för sig själv och

häll sedan i detta i köttfärsen.

Och sist lägg i cocktail tomater 12 st värm en stund.

till detta kokta jag pasta ( basilika girandole torsdags nr.34 (kokas i 6 min)

Vi hade även sallad till:

spetskål, paprika, slanggurka, cocktail tomater.

Och dressing gjord på gräddfil och 2 msk  sweet chili sauce och salt.

 Jätte gott. Lycka till 

 

Av Stick och baka! - 9 januari 2015 10:02

Hej

 Idag blir det köttfärssås och pasta och sallad

(salladen består av spetskål, tomater, gurka, hyvlade morötter, paprika)

På fredagskällen blir det alltid räkmackor här bild bevis kommer sen.

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards