Alla inlägg under januari 2015

Av Stick och baka! - 6 januari 2015 10:44

Hej

I dag när jag steg upp hade det varit minusgrader ,

vitt på bilarna. Dammsugat och torkat golven. 

Nu är Lotta på promenad med min man, detta gör 

de varje dag. Lotta älskar att gå en sväng varje dag.

Lotta älskar att åka bil, och frågan är alltid är vi framme nu,

bara detta att kunna fråga om detta , jag blir så lycklig

över alla frågor Lotta ställer.

Det är det lilla som gör att man blir så lycklig.

min älskade Lotta 

Av Stick och baka! - 5 januari 2015 10:35

    Hej

I dag kör vi till  (ortopedtekniska)  SOL

Lottas vinter kängor som bara ger stora skav på hennes hälar.

Hoppas det löser sig i dag. 

Min man har tagit jätte fina morgonbilder ,

såhär så det ut i morse.

Vinterkängorna fick dit satt en mjuk bit vid hälarna hoppas vi slipper skoskav nu 

Av Stick och baka! - 4 januari 2015 13:01

Hej ska bli brynt nu s   en in i ugnen

Av Stick och baka! - 4 januari 2015 12:59

  Solen sken och detta kom uppifrån

Av Stick och baka! - 4 januari 2015 12:57

          Hej här kommer lite bilder på kanel bullaoch mina fina 

hushållsassistent (denna har jag fått av mina barn)

Av Stick och baka! - 4 januari 2015 12:12

Hej

Idag är det bak hos oss , det blev bara kanelbullar men oj vad gott.

Middagen i dag blir Fransyska , koktpotatis, sås och grönsaker.

Recept:

Fransyska ( Olssons kött köpt på Ica i Skurup. Olssons kött är det bästa som finns)

Bryn köttet runt om, sedan in i ugnen på 175 grader i två timmar ( vårt kött vägde 3kilo)

kryddat med salt och svartpeppar.

När du tagit ut köttet från ugnen så linda in det i foliepapper och låt vila 

i 15 minuter.

koka potatis

såsen gör jag på det som köttet har legat i.

Denna maträtt är jätte lött att göra och sköter sig själv i ugnen.

Lycka till med denna maträtt

I dag kommer min fina mamma och hennes man Bengt

vi bjuder på middag i dag, vill de ha smörgåstårta får de det med,

för oj det blev jätte mycket 

Vi har soligt men blåsigt väder , det kom hagel med .

Ha en underbar Söndag 

Av Stick och baka! - 3 januari 2015 17:17

      Hej

Idag blev det till att köra till ica och handla lite,

för vi har gjort smörgåstårta bild kommer,

det tog ca 40 minuter sen var det klart lätt och snabbt.

lotta och jag har pysslat med pärlor , det gillar lotta 

Snart beger vi oss till Göteborg för vårt yngsta barnbarn

ska döpas jippi.

Idag har det varit blåsigt och kallt.

Ha en fortsatt trevlig lördag

Av Stick och baka! - 2 januari 2015 21:19

Hej

när jag gick och pluggade

Så fick vi en fråga inom ämnet vad är att vara NORMAL

Jag blev förbannad alla är normala anser jag,

Jag har arbetat med förstånshandikappade i många år,

 och bra på läst jag anser att alla är normala.

VAD ÄR NORMALT?????????????

JAG  är säkert inte NORMAL????

Jag tycker man kan vara speciell med olika tänke sätt.

Varför ska man läggas i olika FACK????????????????

Tänk gärna efter 

Tack och godnatt

 

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards