Alla inlägg under januari 2015

Av Stick och baka! - 2 januari 2015 21:01

Hej

Jag är mycket glad för att städa

När mina barn var små , så tvättade jag lego dublo,

i tvätt maskinen , la de i örngott och sydde ihop,

tvättade de i 40 grader och använde grumme grönsåpa.

tvättade golven i klorin, låter knäppt men jag ville ha rent.

I dag har jag ingen som kryper på golven, men tvättar

2 ggr, i veckan på grund av lilla Lotta ,vill inte att hon blir dålig.

Det bästa att rengöra ugnen med är grönsåpa ( grumme) .

Det blir rent och luktar gott.

Gnider ugnen startar den på 200 grader, 

låter verka i 10 minuter torkar av med varmt vatten,

skinande rent. 

Gör detta en gång i månaden och allt blir bra. 

Lycka till det går snabbt och alla blir glada.

 

 

 

Av Stick och baka! - 2 januari 2015 20:46

Hej 

jag tvättar och manglar för fullt , 

så är det när man har haft natt gäster.

Sen blev det ren bäddningen i våra sängar ,

kan inte sova i lakan som är  inte manglade. 

Min lilla håller på att trä halsband ,

full rulle.

hinner titta lite på  på 3: an ändå.

man kan ju inte bara sitta , jag är så, 

myror i ändan eller .

Ha det bra kram på er .

Av Stick och baka! - 2 januari 2015 16:45


  Hej

så här så det ut på stranden i mossby i dag.

Av Stick och baka! - 2 januari 2015 16:01

Hej

Vår nyårsafton var toppen, vi firade med min mans tvillingbror och hans fru, och min äldsta dotter. ( hon bor ju hos oss på grund av hennes handikapp.) . Vi åt gott och drack gott , massor av skratt och allt annat.

 

ÅR 2015

Den 1/1 kom våra älskade barn hit plus våra två underverk som är våra barnbarn och två fina och söta hundar zätaoch cindy.

Den bästa tiden jag vet är när våra barn och barnbarn är här, jag skulle nog kunna tänka mig att bo under samma tak med våra underbara barn. Ska prata me de om detta hihi.

Idag är det den 2/1 2015

Jag har städat och torkat golven, 

och bara plockat lite , fast tvättat lite med förståss.

Jag tycker att min tvättmaskin går på alltid, fast vi bara bor tre under samma tak.

Varit på ica och handlat lite  mat bara Lotta var också med förståss .

Sen körde vi ner till Mossby stranden tog lite bilder över havet.

Ni som inte vet så är detta en underbar sand strand. besök denna när ni är i Skåne.

Jag är så glad och nöjd för min Lotta mår jätte bra nu inga ny infektioner på G alls.

Lilla Lotta bildar  jätte pytte lite eget immunförsvar , går alltid på stark antibiotika för att inte bli sjuk i lunginflammationer, eller andra sjukdomar.

Nu för tillfälligt så måste hon använda nasonex nässpray i stora doser för att inte få bihåleinflammation igen. 

Har jätte dåligt järnvärde med ,  fått blodtillförsel mot detta , den senaste tilllägsdiagnosen är astma , hon har ju allt annat skit, min stackars lilla lotta, men hon är så duktig och tålig detta fina underverk till barn.

Diagnos gravtförståndshandikappad och alla tilllägsdiagnoser , autistisk cp skada med mera , detta fick vi reda på när hon var 5 år.

Jag förstod långt innan  att min lilla lotta var speciell.

Vi fick diagnos och reda på att min lilla tjej inte skulle kunna prata mer än ett par ord

inga hela meningar alls.

Men men min tjej är jätte duktig på att prata, kan säga hela meningar med 10- 13 ord i jippi,

Jag vet att det är jäkla jobb och jag vet att man måste lägga ner ela sin skäl,

och lite där till för att lotta skulle utvecklas.

Jag har världens störtsa samvetskval att mina andra barn alltid har blivit åtsidosatta för att min lilla lotta har krävt jätte mycket och gör det ännu.

Men mina andra barn säger att de har inte känt det så alls,

utan tvärtom har de lärt sig att ta hänsyn och vara öppna för andra människor.

Våra andra tre barn har jobbat som personliga assistenter inte bara åt sin syster.

Jag lägger ej ut bilder på min lilla Lotta som ni säkert har sett,

eftersom hon inte förstår innebörden med att vara utlagd på min blogg.

Skickar ändå lite bilder till er om både ditt och datt.

 

 

 

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards