Alla inlägg under februari 2015

Av Stick och baka! - 28 februari 2015 18:13

    mer som är färdig stickat 

Av Stick och baka! - 28 februari 2015 17:44

    Hej

den grårandiga koftan är stickad i Svea garnet stickad istorlek 2 år.

Även detta garn är toppen att sticka i.

Denna är till mitt stora barnbarn (2år och snart 3 månader är hon )

Baby jacka är den andra med huva 6 månader är den stickad i.

Stickad i  Zandra garnet ett toppen garn att sticka i 

Av Stick och baka! - 28 februari 2015 10:34

Min mans intresse är Amerikanska bilar han har två

stycken .

Chevrolet 61- cabriolet 

Chevrolet Pickup -48

Lotta älskar att få följa med i dessa bilarna 

bild bevis senare 


Av Stick och baka! - 28 februari 2015 10:22

Hej

Vet inte vad som händer i dag, men vi kan säkert hitta på något.

Vädret än så länge lite disigt jag tror att solen håller på att lysa igenom,

detta behöver vi , min man fikade i vår trädgård i går ( i solen ) Lotta med förstås.

Middag här i dag : 

Frikadeller i asiatisk curry

Smaskig kokosmjölksås med gröna grönsaker och färsbullar.

Ingredienser:

Ris

Hönsfärs

Ströbröd

Salt

Svartpeppar

Kokosmjölk

Vatten

Currypasta

Broccoli

Salkadslök

Babyspenat

Lime

Koka ris

blandaförsen med ströbröd salt, peppar.forma till små bullar

Häll kokosmjölk, vatten och currypasta i en stekpanna med höga kanter

Lägg i bullarna och låt sjuda tills de är genomstekta

Lägg i broccoli, salladslök och spenat låt sjuda tre minuter till

Servera med ris och lime klyftor

Lycka till 

Detta är coopsmatkasse

Ha nu en underbar lördag

Var rädda om er alla där ute 

Bildbevis på mat senare

Av Stick och baka! - 27 februari 2015 18:13

Hej

 nu är det dags för operation för mig igen, detta händer på måndag.

Inget trevligt alls , men nu kommer jag kanske bli frisk , hoppas jag på förstås.

Kort inblick 2013 på sommaren blev jag op, för ett brock, fem dagar senare blev akut sjuk,

fruktansvärt ont i magen , blodsysta stor som ett hus och den läckte blod ut i buken, 

akut op. inlagd en vecka , kom hem var hemma ett par timmar ,

jätte dålig igen iväg akut inläggning igen,

in på röntgen igen Tarmvred Akut op, låg tio dagar där igen.

Har mått lite knäppt ibland i min mage,

och nu är det färdigt igen, brock igen för ett tag sen blev jag kass igen

ambulans till ystad Akuten igen , de trodde på ett tarmvred, men det var bara brocket som spökade, inlagd och morfin igen .

Planerad op på måndag inläggning får stanna där tills allt är lungt,

får ta med mig stickning annars klättrar man på väggarna.

Ha en fortsatt skön fredag kväll

Av Stick och baka! - 27 februari 2015 18:11

  Denna fina mathållaren till våra fina fåglar fick min man av sin 

äldsta son och hans fina fru.

Fåglarna är jätte glad för den

Vi har haft ett underbart väder sol och åter sol

Av Stick och baka! - 27 februari 2015 09:50

Hej

Så var det fredag igen , jag tycker att veckorna bara rullar på.

I kväll får det bli TV4 titta på lets dance och sticka med förstås.

I dag har det blivit städ av köksluckorna, ugnen och knäskurat köks golvet,

tvättar, dammar och  dammsugar.

Lotta tycker detta är skit kallar på uppmärksamhet hela tiden, men man 

måste göra detta med.

I dag har lilla Lotta en sådan dag att man inte vill klä på sig bara mysa i sitt

nattlinne och fika förstås.

Så är det att ha ett barn med speciella behov.

Jag tror själv att man blir utsedd att få ett sådant barn, man måste vara stark både 

psykist och fysiskt för att klara av denna biten.

Och det är jag givetvis, det är som att leva i en bergochdalbana , men Gud vad jag

Älskar min underbara Lotta.

Ha nu en underbar fredag , för det ska vi ha.

Var nu rädda om er alla där ute.

Av Stick och baka! - 26 februari 2015 09:26

      Hej

Underbara dag solen skiner, det värmer så på min rygg,

sitter vid köksbordet och solen skiner in genom fönstret,

härligt fast det har varit minusgrader i natt.

Jag plockade ogräs i tre rabatter i tisdags,

kanske ut en stund till i dag, hade ju inte skadat alls

läst att det är jätte bra att ta bort ogräset nu tidigt på våren.

Älskar att ha fint i mina rabatter, snart dax att börja förkultivera,

blommor, vissa grönsaker, men detta gör inte jag ,

detta gör min man , han är så duktig på detta.

Middag i dag blir blandat men det blir en ny rätt och detta är,

Gratäng med gravad lax och rosépeppar

(Smaskigt gräddig gratäng med saltkött lax från coopmatkasse)

Idag kommer min fina mamma med man Bengt de ska få middag här

och de ska få tvätta lite här för deras grovkök är ju under sanering ännu,

tackvare vatten läckan.

bilder kommer sen på mat och väder

Ha nu en underbar torsdag 

Och var rädda om er där ute.

 

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards