Alla inlägg under mars 2015

Av Stick och baka! - 25 mars 2015 08:25

  Hej

Vaknade till solen underbart.

Nu på morgonen mår jag faktiskt skapligt.

Gördeln har jag på mig ännu både dag och natt.

Idag ska vi köra och handla lite, det blir på Ica i Skurup,

vi ska handla Påskris i dag utan fjädrar, för jag har fjädrar redan,

och jag tror vi ska börja påskpynta lite här i dag så smått.

Detta tycker lilla Lotta om , och vi har mer påskpynt att

fördigställa. Mössan jag påbörjade i går till mitt yngsta

barnbarn blir så fin bilder senare idag.

Middagsmat i dag:

Kycklingschnitzel med surkål och persiljepotatis:

Panerad kycklingfilé med syrad kål och potatis

Recept:

Potatis

Kycklingfile

Vetemjöl

Ägg

Ströbröd

Salt

Olivolja

Surkål

Persilja

Koka potatisen

Skör kycklingfiléerna till två tunna skivor.

Vänd kycklingen först i mjöl sedan i lättvispad ägg och 

sist i stöbröd blandat med salt.

Hetta upp en stekpanna med olivolja i.

Stek schnitzlarna på medelhög värme på båda sidorna, ca 5 min.

Lägg på hushållspapper.

Värm surkålen i en kastrull.

Slunga runt de kokta potatiserna med persilja, olja

och smaka av med salt.

Lycka till med matlagningen.

Var rädda om er alla där ute.

Av Stick och baka! - 24 mars 2015 17:21

      Hej

Jag var en stund på stickcafe i går kväll ,min mamma var där med.

Lottas assistent har varit hör i dag , Lotta blir så glad då.

De har gjort fina påsk saker bildbevis kommer.

I dag mår jag inte bra alls trött och ont.

Sitter nu och stickar på en ny mössa till mitt yngsta barnbarn,

får se den när den är färdig.

Middag i dag

Recept:

blandfärs

lök

svartpeppar

salt

tomat puré 

en burk majs

En rulle smördeg

Två påsar riven ost

Skala och fräs löken

i med köttet och bryn det väl

ta i tomat purén och låt detta små koka väl.

häll i en burkmajs

Smörj en pajform häll i köttet.

Tag två påsar riven ost och lägg över allt kött.

Rulla ut smördegssnittar över pajskalet och tryck till runt 

om kanterna. Tag en vass kniv och dra streck (som en sol)

In i ugnen På 225 grader i 15min.

Klart

Sallad:

Ett halvt isbergssallad i strimlor

Två paprikor

två tomater

en slanggurka .

Dressing:

creme fraiche

salt 

franska örter.

Lycka till

Jätte god Paj.

 

 

Av Stick och baka! - 24 mars 2015 17:17

Hej

I dag kom Lottas assistent , och då är det full rulle för 

min lilla Lotta, i dag mådde jag bättre behövde inte ta 

några tabletter alls så skönt.

Min man var och hämtade hem sin fina bil, 

hans ögonsten den har varit på vinter förvaring.

Det är en Chevrolet -61 cabriolet , denna bilen har min man ägt sedan

Sedan 1970.

Lotta älskar att åka i denna fina bil med cabriolen nere.

 

Av Stick och baka! - 24 mars 2015 17:15

Hej

Helgen gick så fort och idag åkte min dotter ,med sambo och mina under-

verk till barnbarn hem till Göteborg igen, saknaden är stor.

Men jag mår inte bra ännu , är trött och har ont i min mage.

Av Stick och baka! - 21 mars 2015 10:01

            Hej

I går kom dottern med sambo och barn , så underbart vi hade det, och nu på morgonen

Är  det full rulle med mina underbara barnbarn.Min yngste son gjorde maten här till sitt kalas och hans kompis hjälpte även till med mat och efterrätt, 

Av Stick och baka! - 20 mars 2015 11:19

    Hej

Vi kunde se lite bara bildbevis. 

Av Stick och baka! - 20 mars 2015 11:17

  Hej 

Nu har min mamma och bengt fått inlagt nytt golv i vardagsrummet .

Efter vattenläckan. Snyggt bildbevis.

Av Stick och baka! - 20 mars 2015 10:58

            Hej

 Jag har hämtat hem pippitröjan till mitt stora barnbarn och hämtat tröja till mitt ynsta barnbarn (dödskalle tröja och mössa till den)

bilder kommer här . pipp tröjan är på mitt äldsta barnbarn, hon blev jätte gald

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards