Alla inlägg den 8 mars 2015

Av Stick och baka! - 8 mars 2015 16:31

    Hej igen 

I dag blev det köttfärssås och spaghetti och sallad.

Recept:

Sallad:

Rivna morötter, gulpaprika och tomater

Dressing:

Créme fraiche, salt, svartpeppar.

Spaghettin är Barilla no5

koka denna (står paketet)

Köttfärsen:

1st rödlök: skala och hacka bryn den

Fläskfärs bryn denna väl, salta, peppra väl,

slå på en burk krossade tomater låt detta små bubbla i 10 min.

Detta blev jätte gott.

Jag åt lite grönsaker , min man och min Lotta tyckte det var jätte gott.

Lycka till med denna goda mat.

Av Stick och baka! - 8 mars 2015 13:33

  Hej

I dag har vi haft besök av den äldste sonen med fru och deras underbara hundar.

Min man är så Duktig Han har bakat mjuk pepparkaka i dag , jag blir så glad

han överraskar mig varje dag. Med allt det goda, 

Min mat idag har varit citronfil, kaffe, och apelsinsaft detta går bra,

börjar känna mig sugen på både ena och andra men när erbjudandet finns,

så passar detta inte ändå. 

Men men det blir säkert bra i slut ändan ändå.

Hoppas på att det är morfinet som gör mig så här.

Tittat på Vasaloppet i dag teven står på hela tiden,

skulle kanske ta fram min stickning, men har lite svårt att sitta upp, gör ganska ont i magen ännu.

Ha nu en underbar dag, det ska jag ha.

 

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards