Alla inlägg den 17 mars 2015

Av Stick och baka! - 17 mars 2015 07:42

Hej

vakna till soligt väder, härligt när solen är framme,

Var på stickcafe i går en stund mysigt.

Har faktiskt börjat på en blåbärsmössa till mitt yngsta 

barnbarn, kände att jag hade lite dåligt samvete för

jag har ju inte stickat något alls till honom.

Den blir säkert fin , när den är färdig så blir det bildbevis.

I dag fyller vår svärson år , så vi får ringa och gratta honom.

Middagsmat i dag:

Laxfile med zucchinisallad:

Stekt lax med fräsch pepparrotssås och hyvlad zucchini

Recept

koka potatis

hyvla zucchini med en osthyvel eller potatisskalare till långa skivor,

salta och vänd försiktigt med olja, och citron.

Skär laxen i kuber och strö överbetalt och peppar.

häll olja i het stekpanna i med laxen stek 2 min. Per sida.

Blanda gräddfil, riven pepparrot och citronskal till sås.

Detta recept låter lött och gottt.

Lycka till med denna maträtt

Ha en underbarbdag.

 

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards