Alla inlägg den 19 mars 2015

Av Stick och baka! - 19 mars 2015 16:04

  Hej igen

Vi har varit en tur till min underbara mamma och hennes fina man Bengt,

Men det blev en snabb tur jag fick så ont i magen.

Men innan vi körde till Malmö var vi på Ica i Skurup och handlade lite.

Vi köpte en bukett rosor till min mamma och Bengt ,

De har fått lagt golvet i vardagsrummet nu. ( de har ju haft vatten läcka),

Jag har gjort smörgåstårta till i morgon.

Min dotter och hennes sambo och mina underbara barnbarn kommer,

jag längtar så det gör ont i mitt mamma och mormor hjärta .

Ska bli så mysigt att få ha de här  över helgen, nu blir jag tår ögd igen.

Min dag har varit dålig ont ont och så illamående , vill bli av med detta NU.

Och på lördag blir det kalas här , min yngste son har ju haft födelsedag,

så vi firar det här hos oss, pågrund av mitt tillstånd.

Alla barnen med sambo och fru kommer detta är det bästa jag vet .

Av Stick och baka! - 19 mars 2015 09:46

Hej

Vaknade i dag till solen , det är så underbart.

Middag i dag:

Sesam- och soja marinerad biff med ris:

Biff på japanskt vis med rostad Sesam.

Recept:

Ris

Biff

Vitlöksklyfta

Soja japansk

Sesamolja

Svartpeppar

Broccoli

Olivolja

Sesamfrön

Koka riset

Skör köttet i lövtunna strimlor, blanda vitlök, soja,

sesamolja och peppar till en marinad.

Låt marinera i 10 min.

Broccolibuketter i tunna skivor,

hetta upp allt i olja i 3 min.

hetta upp pannan igen stek lite i taget, Stek hastigt i ca 2 min.

Rosta sesamfrön i en torr stekpanna srö över köttet vi servering.

Lycka till bild bevis sen 

Ha en bra dag och var rädda om er därute.

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards