Alla inlägg under mars 2015

Av Stick och baka! - 15 mars 2015 07:53

Hej

Tittade på mello igår, det var kanske rätt låt som vann? 

Jag tyckte förstås inte det, men men. Vilket väder i dag blåst och åter blåst

och  förbaskat kallt rå kallt faktiskt.

Min dag i dag legat mycket i sängen haft ganska ont till och från ,

tråkig dag nästan lika tråkig som när jag var liten , tyckte att 

söndagarna bara var långa och jätte tråkiga , 

Vilja dagar tycker du är tråkiga ???

Imorgon är det stickcafe har tänkt att gå dit en stund ,

hoppas att jag mår bättre imorgon .

ha nu en trevlig kväll.

Nu ska jag titta på Farmen .

Av Stick och baka! - 14 mars 2015 17:14

Hej

Middagen blev poatis gratäng, bea sås, entrecote.

Recept:

skiva potatisen, koka de i 10 min,smörj en ungnsäkerform i med poatisen

5dl vispgrädde, salt,franskaörter och svartpeppar.

35 min i ugnen Klart

Bea sås blev knorrs påsar.

Enrtecote, salta,peppra och stek till den Temp. som passar er.

Jag kan säga det var jätte gott

Och jätte lätt att göra

Smaklig måltid.

 Lotta ville ha pizza , så del blev pizza och lite bea till detta .          

Av Stick och baka! - 14 mars 2015 12:03

Hej

Fick två fina bilder på min lur, som kom från mina underbara barnbarn, de 

är påväg till sin farmor i Trollhättan, så mysigt för dessa små att få vara

med sina fina farmor.

Jag är aldrig avundsjuk eller något sådant när mina små barnbarn är hos farmor tvärtom 

tycker bara att det är så underbart att de får vara med sin farmor.

Ha nu en fortsatt bra dag.

Middag i dag då????

Skulle vilja ha så mycket men jag vet när maten är färdig slår magen och aptiten bakut,

Får se vad mannen och Lotta är sugna på , 

för tillfället säger min tanke på pommes och en god köttbit och bea ( sås)

 detta hade passat mig här och Nu .

Av Stick och baka! - 14 mars 2015 09:29

  Hej

 Dessa fina ljusen fick jag av vår dotter som bor i göteborg, 

Eftersom att Tina bor i Majorna i Göteborg så handlar Tina i en affär

som heter Ängla shopen en underbar affär, de säger allt från ljus till servetter, halsband jag allt möjligt ocg deras handstöpta ljus är enorma ,

sotar inte rinner inte, jag har handlat där i flera år och när jag är där så handlar jag på mig en massa ljus.

Och jag har handlat jätte fina halsband till min mamma där.

De säljer vi nätet med.

 

Av Stick och baka! - 14 mars 2015 07:53

Hej

Vaknade till en solig Lördags morgon skönt.

I går var min yngste son här så underbart, älskar när mina barn kommer.

I går kom min mamma och hennes underbara man Bengt.

Igår var det en dag som ej var bra smärtan var där hela dagen,

jag blir inte nöjd när detta är så inget stickat på flera dagar.

Min dotter som bor i Göteborg:

vi FaceTime lite i går älskar att se mina underbara barnbarn 

de växer så fort och utvecklas så snabbt man hinner knappt med.

På eftermiddagen så Face Time vi igen  barnbarnet som är 2 år och 3 månader 

hade fått paketet som vi skickat till henne , det var leksaker från filmen Frost,

det var en led lampa, armband med berlocker, sminkväskan ( Anna,Lisa)

Och en sprattelgubbe vet inte vad han heter hon blev så glad och tackade flera ggr.

Och lilla gumman hade fått feber vilken tur att paketen kom till henne då.

Vet inte vad som händer idag ännu, 

Men det kan vara skönt att bara vara, kanske sticka lite i dag .

Ha nu en underbar Lördag alla där ute .

Av Stick och baka! - 13 mars 2015 08:57

Hej

Vädret ser ut att kunna bli sol idag igen jippi Våren är väl på väg

Älskar sol , sommar och vår , jag blir så varm i hjärtat, vid detta 

fina vädret.

Jag lovar att det ska bli bilder i dag, var så trött och hade så jäkla ont.

Lottas fina assistent har precis kommit en toppen tjej, Lotta blir så himla glad , så 

hon hoppar när hennes assistent , parkerar sin bil här.

Lotta sa, ska bara prata med min mamma en stund,

nu blir det påklädning av Lotta men det fixar assistenten och Lotta själv.

Lilla Lotta behöver all hjälp som finns bla, av och påklädningmed massor mera.

Middag här det blir pajen som blev över från i går och den var jätte god toppen.

Ha nu en trevlig Fredag alla ni där ute.

Kommentera Jätte gärna 

 Nu kom min yngsta son jag blir så glad att se honom ,samtidigt som jag blir så ledsen ,varför?? Detta är ju skit fattar inget alls, detta började väldigt fort efter mina alla

mina bukoperationer 2013, min son blir ju ledsen han med . Tyvärr kan jag inte styra över detta. 

Av Stick och baka! - 12 mars 2015 16:19

        Vilken underbar dag det blev ändå ,jag blir så lycklig.

Det kommer lite bilder om mina fina vår blommor

Av Stick och baka! - 12 mars 2015 09:36

  Hej

Det är bara grått väder än så länge, vill så gärna att solen 

ska komma fram och lysa på oss.

Middag i dag:

Barnens tacopaj:

Snabb upp och nervänd paj fylld med fredagsmys.

Recept:

Stekfärs i lite olja tills den blir riktigt smulig.

Tillsätt tacokrydda och vatten, låt puttra tills vattnet är borta.

Lägg färsen i en paj form och häll över tacosås och riven ost.

Täck pajen med smördeg. Klipp bort hörnen av degen,

så den blir rund och tryck fast degen runt kanterna.

Skär snitt ned en liten vass kniv, som en sol.

Vispa ett med en gaffel och pensla pajen.

In i ugnen på 200 grader ca, 20 min.

Servera med gräddfil och sallad.

Lycka till.

Ha en underbar dag och var rädda om er .

 

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards