Alla inlägg den 2 april 2015

Av Stick och baka! - 2 april 2015 14:00

    Hej

Vilket väder vi har nu sol ,hagel och regn och det hade frusit i natt, man vill ju så gärna ha vår nu. 

Av Stick och baka! - 2 april 2015 12:57

        Hej

Jag och min man körde till Ystad i dag och gick och mös,

gick in på Kappahl där var det Rea på jätte mycket .

köpte underbyxor till mitt äldsta barnbarn 7 par 10 kronor knappt sant det

 blev tre paketer. Till henne 

Till mig blev det två fina blusar 50 kronor styck och min man

hittade sig en tröja 50 kronor.

Till middag i dag blev det 

Biff stroganoff :

Strimlad biff i krämig tomatsås med kokta potatis och sallad

Recept:

Potatis

Biff vi hade ryggbiff

Salt

Svartpeppar

Gullök, hackad

Tomatpure

Fransksenap

Vatten

Grädde

Röd paprika

Ruculla

Koka potatisen

Strimla köttet och hätta upp en stekpannà ordentligt,

Salta, peppra och stek köttet i omgångar i smör.

Sänk värmen och stek löken i smör under omrörning i 1 min,

Smaka av med salt, peppar och lägg åt sidan.

Tillsätt tomatpuré och stek ytterligare 2 min,

Tillsätt resten av av ingredienserna och köttet, 

låt puttra ihop ca 5 min,

Sallad: 

Ruccula skölj och lägg upp

Paprika dela och skölj 

Lätt som en plätt

Lycka till 

Ha en fortsatt trevlig dag och kväll.

 

 

Av Stick och baka! - 2 april 2015 12:55

  De har målat bokstöd idag ( som Lotta fick genom pysselklubben)

varit på biblioteket i Skurup och lånat böcker, detta 

tycker Lotta är jätte kul, Lotta väljer själv och sen hem och läsa de.

 I måndags var jag ju på stickcafe i Skurup gick in på en ny öppnad affär

som heter family house, köpte denna dress till mitt yngsta barnbarn ,

märket var Paddington , den blir han fin i mitt älskade barnbarn.

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards