Alla inlägg under april 2015

Av Stick och baka! - 2 april 2015 12:55

  De har målat bokstöd idag ( som Lotta fick genom pysselklubben)

varit på biblioteket i Skurup och lånat böcker, detta 

tycker Lotta är jätte kul, Lotta väljer själv och sen hem och läsa de.

 I måndags var jag ju på stickcafe i Skurup gick in på en ny öppnad affär

som heter family house, köpte denna dress till mitt yngsta barnbarn ,

märket var Paddington , den blir han fin i mitt älskade barnbarn.

Av Stick och baka! - 1 april 2015 14:39

  hej

 lottas mat i dag pizza igen , denna tokiga tjej det är pizza eller inget .

Min älskling då....

Av Stick och baka! - 1 april 2015 13:44

      Middagstips och middag här i dag.

Lättlagad fisk i en gräddig sås med pressade rotfrukter.

Ingredienser:

Potatis

Palsternacka

Vit fisk

Salt

Grädde

Vitt matlagningsvin

Citron, finrivet skal och saft

Citronmeliss

Fiskbuljongtärning

Brysselkål

Skölj potatisen och skala palsternackorna , skär i klyftor

koka i lättsaltat vatten tills de blir mjuka.

Pressa detta sen när fisken är klar.

Lägg fisken i en ungnsäkerform och salta

Blanda ihop grädde, vin, citron, citronmeliss och riv ner buljongen blanda,

häll detta över fisken in i ugnen på 200 grader 20 min, eller till tempen möter 56 grader,

Ansa och koka brysselkålen i saltat vatten 8 min,

smaklig måltid, detta var lätt att göra ,

Lycka till och ha en bra eftermiddag och kväll

 

Av Stick och baka! - 1 april 2015 08:49

      Hej

Nu är det dagå att skriva till er igen och delge er lite smått

och gott.

Igår var Lotta ,jag och lottas assistent på påsk lunch i veberöd ,

med lottas assistentbolag, det heter Omtanken i Skåne AB.

Det bjöds på sill,lax,ägg, smörgåsar, med pålägg, 

och kaffe med påsk bakelse och påskgodis.

Detta tyckte Lotta om ett avbräck från den vanliga vardagen.

Idag blir det handling inför påsken, på påskafton

kommer min mamma och Bengt och yngste sonen och äldsta sonen 

med fru och fina hundar.

Det blir sill, ägg, prinskorv och hemlagade köttbullar,

och inbakad oxfilé med färskpotatis, grönsaker och sås.

Ni får bilder av detta , det lovar jag.

Vilken dag i går tänkte göra mig fin i håret innan vi skulle till 

påsk lunchen men men strömavbrott , Gud vad man behöver el till allting

det tänker man inte på i vanliga fall, men hela världen rasar när strömmen försvinner.

Nu ska v handla kommer senare med mat recept till middagen i dag.

Ha det så så länge där ute .

 

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards