Alla inlägg den 4 maj 2015

Av Stick och baka! - 4 maj 2015 09:20

  Hej igen

Middagsmat:

Kycklingfile med puré 

Festlig middag 

Ingredienser:

Potatis

Olivolja

Salt

Vatten, ljummet

Ättika

Socker

Rödlök

Kycklingfile

Babyspenat

Koka potatis i. Lättsaltat vatten,

mosa och tillsätt olja och salt.

Vispa eller rör kraftigt till ett mos.

Blanda vatten, ättika med socker och smaka av med salt.

Skiva löken i ringar och lägg i ättiksblandningen.

Låt marinera tills maten är klar.

Hetta upp olja i. En stekpanna och stek kycklingen ca 5 min, per sida.

Använd gärna stektermometer, kycklingen är perfekt vid 70 grader.

Mixa babyspenat och olivolja. 

Smaka av med salt och peppar.

Servera den stekte kycklingen med puré ,

spenatpesto och picklade lök.

Lycka till med denna maträtt.

Vad ska ni göra i dag då?

Vad ska ni ha till middag idag då?

Ha en skön dag .

Av Stick och baka! - 4 maj 2015 07:32

Hej

Vaknar till regn, tråkigt men hoppas att solen tittar fram.

I går rensade jag lite rabatter i min trädgård, ogräset växer alltid.

När man tittar ut så er det så grönt ute skönt, raps fälten har börjat att blomma här 

i Skurup, visst är det vår .

Det är bara 8 grader ute, ikväll är det stickcafe igen roligt.

 

 

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards