Alla inlägg den 7 maj 2015

Av Stick och baka! - 7 maj 2015 20:22

      Hej

Lotta har haft sin assistent här i kväll,

 

de var på biblioteket i Skurup och det var givande,

Lotta sprang på sin lärare när hon gick i skolan,

Lotta var så glad för sina lärare.

Lotta lånade två nya böcker på biblioteket.

Kom hem fikade och började pyssla 

Titta så fina grejor de gjort i dag.

På måndag kommer Lottas assistent igen och då händer det saker,

De ska göra maskros marmelad,

Ingredienserna:

Maskrosor

Citron

Lime

Syltsocker

Vet inte hur mycket av varje 

Assistenten till Lotta har gjort detta och hon sa att det var,

jätte gott.

Detta ser vi framemot .

Av Stick och baka! - 7 maj 2015 16:38

    Hej 

Vi var ju hos min mamma och Bengt i Malmö

Min mamma har stickat likadana tröjor till mina underbara barnbarn titta själv

Av Stick och baka! - 7 maj 2015 16:21

  Hej

Middagen här i dag var vegetarisk för fyra personer

Pastavmed brocclipesto

Ingredienser:

Pasta 320 g

Broccolli 250 gr

Mandel, skållad 1dl

Parmesanost, finriven 50 gr

Olivolja 1 dl

Rödlök, strimlad 1 st

Svarta bönor, avsköljda 240 gr

Röd chili, strimlad 1 st

Koka pastan enligt anvisningen på Paketen.

Koka broccoli buketter och stjälken i saltat vatten tills mjuka.

Mixa  ihop med mandlar, parmesan och olja.

Vänd runt pastan med peston och servera toppad med rödlök, bönor och chili

Detta var  jätte gott.

Lycka till.

 

 

 

 

 

 

 

Parmesanost, finriven 

Av Stick och baka! - 7 maj 2015 11:03

Hej

Min son som tävlade i lördags på Ribersborg i Malmö.

Kom på 1552 plats det var 6000 tusen deltagare .

Han är så jätte duktig.

Jippi Jippi vår underbara son 

Av Stick och baka! - 7 maj 2015 07:52

Hej

Vädret i dag jätte blåsigt och molnigt, solen har varit framme en 

liten stund.

Idag blir det en tur till Malmö igen , ska hem till min underbara mamma 

och hennes fina man Bengt.

Innan vi åker till Malmö blir det lite tvätt och torktumling,

ska även hämta paket från La redoute till min mamma ,

mamma har beställt kläder till sina barnbarnsbarn födelsedagspresenter och julklappar,

man ska vara ute i god tid.

Vi hörs senare 

Ha en underbar dag där ni är.

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards