Alla inlägg den 11 maj 2015

Av Stick och baka! - 11 maj 2015 16:09

 

Hej

I dag blev det bara köttfärssås, barilla spaghetti,

och sallad, gott blev det ändå fast det är så lätt att fixa till.

Sol och åter sol skönt men vinden är kall ännu.

I dag bar det iväg till vårdcentralen i Skurup,

provtagning på lilla Lotta, det är inte skoj alls,

Lotta blir ledsen, men det gick snabbt över, vi hade ju Lottas

assistent med ( proverna idag var Hb och järnvärde)

Hoppas förstås att de är bra , menar att de ligger på bra

nivåer. Ringer till infektionen i Lund i morgon och får svar,

väntan är alltid jobbig.

Lotta och hennes assistent har gjort maskrosmarmelad, jätte gott.

Recept maskrosor, syltsocker, citron och lime.

Bild bevis på masrosmarneladen.

Jag får gjort så mycket när Lotta har sin assistent.

( drog fram spisen ,drog fram kyl och frys och drog fram ett hörnskåp.

Dammsög och skurade toppen rent och fint nu toppen.

Har tvättat, torktumlas och manglat.

I kväll är det dags för stickcafe för min del ( min underbara mamma kommer också, Bengt passar Lotta de är sådana kompisar)

 

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards