Alla inlägg under maj 2015

Av Stick och baka! - 26 maj 2015 10:23

    Hej

Vaknade till sol.

Är på väg till Malmö ska bara in i skurup och köpa frallor på

kondotori centrum

Rabarbekaka jättegod

200 grader 25 min cs

400 gr rabarber

Skär i mindre bitar bryns i 50 gram smör och rörsocker i en stekpanna, blanda i lite potatismjöl och rör om.

100 gram smör rörs poröst 

1 dl strösocker blanda, 

1 1/2 dl havregryn

1 1/2 dl vetemjöl

1 tsk vsniljsocker

1 tsk bakpulver

1/2 dl ovispad vispgrädde 

1 ägg

Blanda allt detta

Lägg rabatterna i botten på en smord form.

häll sedan på resten och bred ut det jämt.

denna kakan gick vi på stickkaféet i går jätte god

servera görna med vaniljvisp.

Lycka till 

 Middags  tips kommer senare , sitter i bilen nu på väg till Malmö,

för att besöka min mans tvillingbror med fru. 

Nu är vi på väg till skurup igen , bara in på Ica i skurup och handla lite smått sen hem och bakā bildbevis kommer på kakan 

middagen blev torsk biffar med tillbehör.

Middagen blev jätte god 

 

Av Stick och baka! - 26 maj 2015 10:23

Hej

Vaknade till sol.

Är på väg till Malmö ska bara in i skurup och köpa frallor på

kondotori centrum

Av Stick och baka! - 24 maj 2015 08:21

  Hej

Koftan blir ju fin , men det är ju mycket att sy nu in alla kanterna.

Middagsmat i dag: 

Ljummen Kycklinsallad 

Perfekta picnicmaten 4 portioner.

Ingredienser:

Matvete 3 dl

Bacon, strimlad 120 gr

Olivolja 2 msk

Kycklinglårfile 420 gr

Olivolja 1 tsk

Broccoli, tunt skuren 250 gr

Olivolja 2msk

Balsamvinäger 1 msk

Babyspenat 20 gr

Salt 0,5 tsk

Svartpeppar 0,5 tsk

 

Koka matvete enligt anvisning på paketen.

Hetta upp en stekpanna och stek bacon halv knaprig.

Stek sedan kyckling i olivolja.

Smaka av med salt och peppar.

Lägg åt sidan och rengör stekpannan.

Hetta upp olja i pannan och woka hastigt broccolin 2 min.

Blanda ihop olja,mbalsamvinäger till en vinägretten.

Vänd ihop matvete, bacon, kyckling, broccoli, och spenat med vinägretten. 

Salta och peppra.

Servera med en klick yogurt smaksatt med curry och mango chutney.

535 Kcal/port.

Energi från:

Fett 36%

Kolhydrater 38%

Protein 26%

Lycka till med denna maträtt.

Solen skiner men varför i hela världen ska det blåsa så kallt ??

Jag längtar efter sommar värmen nu .

 

 

Av Stick och baka! - 23 maj 2015 14:37

  Hej

Sol men kall vind.

Mitt lilla underbara barnbarn åkte hem till Göteborg med sin mamma idag.

Efter vår frukost fixade vi ihopa oss, och körde till min underbara mamma och Bengt

i Malmö där mös vi , sen kom yngste sonen med ,

Underbart att få ha sina barn och barnbarn.

Sen bar det hem till Skurup lite snabb handling ,

sen bara hem och mysa igen , lite tvätt men herregud det är ju tvättmaskinen som gör det.

Middag här idag samma som i går .

Men ikväll blir det räkmackan bildbevis.

Ha nu en underbar dag och kväll.

Blir det mello för er? ?

Jag har inte bestämt mig ännu.

Av Stick och baka! - 22 maj 2015 20:00

      Hej

Jag fick morsdagspresenter idag av min dotter och min yngste son .

Dottern ville att jag skulle öppna det idag.

Och oj vilka fina saker från leilas affär i Göteborg .

Jag blev jätte glad hade varit inne och kollat in detta innan .

Tack mina älskade barn, ni är så underbara,

jag älskar er så jätte mycket .

Tack

Tack 

Underbara ni .....

Av Stick och baka! - 22 maj 2015 17:17

    Hej igen

Middagen här blir fläskytterfilé och potatisgratäng .

Bilder kommer sen 

Av Stick och baka! - 22 maj 2015 17:14

Hej

Jag är så stolt jag har sytt och klippt i koftan och Gud vad 

det blev bra .

Har plockat upp maskor på högra koft sidan .

Av Stick och baka! - 22 maj 2015 07:25

      Hej

Vaknade till sol härligt eller hur? 

Koftan är nästan färdig men nu gäller det att sy och klippa,

har aldrig gjort detta men nu ska jag ändå göra detta själv,

Men jag väntar tills mitt lilla barnbarn har åkt hem,

Jag tror det behövs massor av koncentration .

Bilden är innan jag klippt och innan jag sytt upp alla kanterna .

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards