Alla inlägg under juni 2015

Av Stick och baka! - 30 juni 2015 08:45

        Hej

Mina barnbarn åkte hem med sin mamma i går, så nu vilar man och tar igen sig.

I går hade lilla Lotta sin assistent här, så jag städade och plockade undan allt efter mina barnbarn , skönt .

Middagen här i går blev korv stroganoff och ris och sallad jätte gott .

Idag ska lilla Lotta och jag åka med min underbara mamma och Bengt till Bo Olsson i Tomelilla och handla lite, trevligt att komma ut en sväng .

Lovar att lägga ut bilder på inköp med mera.

Solen skiner för fullt i dag.

Hej nu har min underbara mamma och Bengt åkt hem.

Handlade en hel del, rengöringsmedel, läppstift, kakor, tuggummi plus en del annat.

Handlat en hel del hemligheter, berättar om ett tag.

Jag har en jätte stor hemlighet jag är så underbart överlycklig över detta .

Lovar att berätta om detta , vet inte när det kommer.

Men jag lovar att berätta denna enorma sak en dag kan bara säga att jag är så lycklig.

Vi grillade med min mamma och Bengt, nu är magen full av mat oj vad jag åt.

En korv lite potatissallad och korvbröd. Sen blev det en slät kopp kaffe efter detta.

Ha nu en underbar kväll.

Av Stick och baka! - 28 juni 2015 07:49

Hej

Det är fullt ös här, men man är inte 25 ( år) 

Det är inte lätt att ha båda barnen ,

detta tar vi inte på oss igen vill jag lova ,

ädet är ett jätte stort ansvar det.

( flickan som är två år och fyra månader är inga problem,

men hennes lillebror på 11 månader . Det är där tiden läggs hela tiden passa så han inte slår sig, mata byta blöja, det går hela tiden.

Min man har haft nätterna med honom, det har varit natt pass med vakenhet till och från.

Vi har haft flickan här själv och det har gått jätte bra.

Men nu längtar vi verkligen efter att deras mamma ska komma och avlösa oss ,

jag hade hoppats på att det var Måndag 

 

 

Av Stick och baka! - 24 juni 2015 08:09

Hej

Dagen här igår var fullt ös.

En vän till oss kom hit med sin dotter , och dotterns två små barn.

Barnen hade trevligt , mormödrarna satt och snackade skit det behövs det med..

Vår dotter Tina lagade mat och K hjälpte till med dukning med mera och vi satte oss till dukat bord.lite bilder kommer

Av Stick och baka! - 24 juni 2015 07:58

  Hej

Här är det full rulle med barnbarnen , deras mamma åkte hem till Göteborg i går kväll,

för att åka till Barcelona i dag. 

Detta kommer bli semester för henne .

Det är ju tur att vi har assistent till lilla Lotta , fattar inte hur det skulle gott utan assistent.

Man tycker att man orkar allt , men Gud man är ju helt slut i huvudet när det är kväll.

Det har inte blivit stickat alls , tiden finns inte här och nu.

Dagarna springer i väg .

Lotta är så glad för dessa underbara små barn.

Idag blir det bak här bilder kommer sen .

Vädret är urtråkigt här , snälla sommar kom till oss nu, så vi kan vara ute och bada i poolen.

Ha en underbar dag.

Nu har min man och Lotta och äldsta barnbarnet bakat sylt grottor bild kommer sen.

Jag är inte glad för kakor precis men dessa syltkakorna är jätte goda .

Recept kommer nu :

200 gr smör rör detta mjukt med socker, blanda resten till en jämn smet. Rulla till längder, och dela till 24 bitar , rulla och tryck ner i mitten och i med smeten.

1 dl strösocker

4 1/2 dl vetemjöl

1 tsk bakpulver

2 tsk vaniljsocker

Fyllning

1 dl fast sylt

200 grader i 10-12 min

Lycka till

 

Av Stick och baka! - 21 juni 2015 11:32

    Hej

Vilken tur att vårdcentralen finns Tack( Skurups vårdcentral)

Underbar läkare , lite piller sen blir jag frisk igen skönt.

I dag kommer min dotter Tina ( från Göteborg där bor hon med sin lilla familj, min dotter är lärare där, Tina har två underbara barn flicka 2 år och 6 månader, och en pojke på 11månader )

Sen kommer min yngste son Robin och 

Stora sonen med sin fina fru och deras två fina hundar Zäta och Cindy och

Min underbara mamma och underbara Bengt.

Middagen i dag blir:

Fläskytterfile med potatisgratäng och sallad.

Jag blir så glad att jag gråter när mina nära och kära kommer

( men jag måste försöka att hålla tillbaka mina tårar ).Jag Älskar Alla Mina Barn , Barnbarn Svärdotter, Svärson, så det gör ont i mitt hjärta.

Bild bevis på maten.

Ha en underbar dag alla där ute.

 

Av Stick och baka! - 20 juni 2015 08:21

Hej

Så var det midsommardagen vädret är lagom skoj,

ingen sol men inget regn jippi.

Imorgon kommer vår dotter från Göteborg med sina två små barn, 

Mina underbara barnbarn det ska bli så underbart.

Tina ( heter min dotter) kommer klockan 13.00 till Malmö med tåget ,

så min man hämtar de där.

Sen kommer vår äldsta son med sina fina underbara fru , och deras fina hundar till oss med ,

så mysigt att få ha alla här , och min yngste son kommer med .

Det ska ju bli middag också, tror det blir fläskfilé med potatisgratäng,

och en god sallad.

I dag blir det bara pyssel och åter pyssel med lilla Lotta .

Ha en bra dag alla ni där ute.

Av Stick och baka! - 19 juni 2015 16:28

      Hej

Vi firar midsommar inomhus med min underbara mamma ochBengt.

Och vår yngste fina son 

vi har ätit all god mat nu ska vi dricka kaffe och äta tårta,

Det är Ösregn .

Önskar alla där ute en trevlig midsommar 

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards