Alla inlägg under juli 2015

Av Stick och baka! - 31 juli 2015 17:49

Hej

Vi har precis varit hos vår äldsta son och hans fru och deras fina hundar.

Och jag har fått en sådan fin present av dem.

Ett jätte fint plättjärn med hjärtan, gud vad vi ska äta plättar här nu .

Detta kommer från Ronneby Bruk .

Jag blev så glad .

Av Stick och baka! - 31 juli 2015 08:17

    Hej

Min man har varit och hämtat ved , så vi kan ha det varmt till vintern.

I år köpte han bokved det köper han hos Skåneved.

Det är lagt in på plats med.

Tack min fina man , nu kan vintern komma ( skojar )

Vill gärna ha lite sol och värme till.

Av Stick och baka! - 31 juli 2015 08:02

      Hej

Lotta har längtat efter sin assistent det är två veckor sen assistenten var här.

Jag och min man ( och min mans tvillingbror plus hans fru) ska åka till ,

Danmark i dag ganska mysigt att bara vara borta några timmar.

Fast jag får dåligt samvete att åka utan min lilla Lotta.

Fast jag vet att Lotta har det jätte jätte bra med sin assistent.

Men jag är en riktig kontroll människa .

Tro nu inte att jag sitter och kollar vad Lotta och hennes assistent gör,

så är det inte alls. För jag vet att assistenten klarar av att ta hand om min lilla Lotta,

Lottas assistent är så självgående och vet precis hur Lotta ska ha det ,

Vi är så Nöjda med henne och framför allt så är Lotta så glad och nöjd med henne.

Nu äter Lotta frukost men är så okoncentrerad och springer ifrån matbordet hela tiden.

Lotta ska visa att hon fått installerat musik i sin telefon ( det var storebror som fixade detta.

 Det blev ju en tripp till Danmark mysigt , nu har vi kommit hem.

Lilla Lotta och hennes assistent har bakat , lånat böcker , duschat  och pysslat.

Av Stick och baka! - 30 juli 2015 08:39

            Hej

Vaknade till solen underbart.

Igår började jag sy på min nya symaskin, det jag syr nu är klänningar till mitt äldsta barnbarn ( hon är 2 år och 8 månader) .

Det kommer bilder på denna söta sak.

Middag i dag , varför ska det vara så svårt att hitta på Middagsmat ?

vi ska ju börja med matkasse från Coop igen , det är så smart och nyttigt.

Och det blir mycket billigare för oss, man hämtar kassen och där finns allt , det blir inte en massa små köp.

Den vita ( underklänkningen) är färdig nu , klippt till den andre med, 

ska bli två förkläden också, köpte spets och sydde på som nederkant jätte fint.

Var i garnaffären i Skurup i dag , den heter Cecilshörna har fyndat i dag skynda er dit.

 

 Detta garn kostade 10kr styck mörket är Josie stickor 4 1/2 

Köpte även denna . Har stickat en till yngsta barnbarn så fin.

 Även denna paket följde med mig hem stickas i baby Merinull

Bild på färdig klänning

 

 

Av Stick och baka! - 29 juli 2015 08:01

  Hej

Vi hade så trevligt i går, min yngste son kom också.

Det är så mysigt när vi är samlade.

I dag lyser faktiskt solen.

I fjor på samma datum som i dag hade vi värmebölja, och vi hade 32 grader i poolen .

Idag så kommer min mans tvillingbror med sin fru , det blir fika med bullar och annat gott.

De bor i Malmö i ( lägenhet) och har kolonistuga , deras stuga är så fin och deras trädgård är alltid tipp topp.

Det kan man inte påstå att vår trädgård är , ogräs finns det alltid fast man försöker håll det borta.

Men det värsta i år är att vi har haft massor av mördasniglar, min man plockar mängder varje dag.

Skulle vilja ha något medel så de inte vill krypa in i vår trädgård .

En tur till Ystad blev det också men oj va det regnade bild bevis .

 

Av Stick och baka! - 28 juli 2015 12:20

      Hej

Min ena rabatt bredvid garaget gjordes iordning i fjor höstas , där planterade vi 

storblommig gul peace rosor. De börjar att blomma nu, så fina de är.

i den andra rabatten står det en gammal röd klätterros den blommar för fullt nu.

I en annan rabatt har vi också rosor de blommor också för fullt .

Jag älskar rosor .

 

Av Stick och baka! - 28 juli 2015 11:15

      Hej

Varit och handlat på Ica i Skurup .

I dag kommer den äldsta sonen med sin fru och hundarna till oss på middag.

Det blir bara husmanskost som vanligt hihi.

Middagsmat:

Kotletter , kokt potatis, kokta morötter, ärter, inlagdgurka ( vår egna odlade slanggurka)

sås, egna inlagd asiagurka.

Jag bryner kotletterna, sedan lägger jag ner de i en större gryta sen får de puttra där i några timmar tills köttet blir jätte mört.

Kryddor jag använder är salt och i hetaste laget denna krydda är jätte god, ( denna krydda kommer från en dam som bor i anderslöv, hon är ute på marknader och säljer sina egna kryddor)

Till efterrätt blir det Otto glass ( den godaste glassen som finns) med strössel och goda rån.

Jag hoppas att även min yngsta son kommer hit  ( hoppas han hinner hit) .

Det blir bildbevis på denna mat senare i dag .

Vädret är blåsigt lite regn .

Jag håller på att sticka en blåbärskofta den blir så söt har stickat bakstycket färdigt , börjat på framstyckena.

Har hittat en jätte söt baby kofta och mössa , ska sticka den i ljusblått svarta fårets baby garn.

Av Stick och baka! - 27 juli 2015 15:56

  Hej

Min mamma och Bengt har varit här .

Middagen i dag blev stekt korv och pommes , med tillbehör.

Min mamma har stickat en baby tröja den är så fin .

Solen och sommaren finns inte här , tycker så synd om alla som har semester.

 

 

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards