Alla inlägg den 1 juli 2015

Av Stick och baka! - 1 juli 2015 11:54

    Lilla Lotta badade i dag , duktiga hon, jag hade inte gjort det.

Lotta badade med sin pappa.

De badade i vår pool förstås .

Bildbevis 

Nu badar Lotta och hennes assistent tufft av de det var 21 grader nu fy fasiken jag hade aldrig gjort det 

Av Stick och baka! - 1 juli 2015 08:30

    Hej

Idag är det sol och sommarvärme underbart .

Lottas assistent kommer hit (09,00-15,00)

Lotta har sådan längtan efter sin assistent.

Min dotter som bor i Göteborg ringde nu på morgon kvisten och berättade att de

skulle åka till Lysekil och vara där så skönt för mina små barnbarn hoppas de får mycket sol och bad.

Mina andra två barn pojkar de har inte semester ännu de ska jobba några veckor till.

Idag får det bli sol och bad kanske fast jag är en riktig bad kruka.

I går hade vi 22 grader i poolen fast jag tycker att det är lite svalt.

Känner bara för att vila , passar på när Lotta har sin assistent här.

Pizza färdig köpt botten :

Tomatsås på sedan strimlad rökt kalkon, ananas ringar och mozzarella ovan på och in i ugnen på 200 grader i 15 min.

Sallad:

Tomater

Paprika

Gurka

Ananas ringar

Denna rätt är kalas att ta med sig ut ( stranden tex.)den är god att äta fast den i te är varm.

Salladen är också lätt att ta med sig.

När vi åker ut och fikar använder vi alltid engångs tallrikar, muggar,bestick och massor

av servetter.

Jag köper alltid engångs bestick, glas med mera på Biltema de är billiga och de är bra kvalité .

Vad ska ni göra i dag????

Berätta jätte gärna och ge gärna tips och idéer 

Var rädda om er 

 

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards