Alla inlägg den 2 juli 2015

Av Stick och baka! - 2 juli 2015 07:44

        Hej

Det är sommar och sol och varmt skönt.

I dag ska vi köra till Malmö och hälsa på min mans tvillingbror och hans fru,

De har koloni stuga på Ärtholmen, dit ska vi och fika och snacka lite skit (hihi)

middagsmat ja oj får tänka lite till.

Nu har lilla Lotta och jag plockat jordgubbar i vårt lilla jordgubbsland ,

det blev lite iallafall .

Lotta och hennes assistent handlade jordgubbar i går de har blivit Jordgubbsmössa marmelad idag

Recept:

500 gr jordgubbar dela i mindre bitar

300 gr sylt socker detta tycker jag är lagom

2 tsk äkta vanilj

1 tsk koncentrerad citron.

Lägg jordgubbar, vanilj och syltsocker i en kastrull låt koka i 5 min.

Ta bort skummet som blir i grytan.

Ta kastrullen åtsidan ,häll i citron.

Ta nu och koka vatten och rengör burkarna med detta vattnet.

Häll i burkarna och på med locket.

Jätte lätt 

Lycka till

Detta är så gott att ha till hösten då påminns sommaren.

Middagen blev i dag blev   wienersnitzel kokt potatis, kokta morötter och bea sås.

Lotta ville ha pizza sen igår.

Detta underbart goda kött köper vi i Svedala hos chark och.... Ligger på industri om rådet vid Mac Donalds har ni vägarna förbi kör in där 

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards