Alla inlägg den 18 juli 2015

Av Stick och baka! - 18 juli 2015 11:14

      Hej

Nu är jordgubbssylten på gång.

Recept:

1 kg jordgubbar

5dl socker ( 5 dl syltsocker kan också användas då ute sluter du natriumbensoat, pektin samt citronsyra.

Rensa och skölj jordgubbarna skör i bitar.

Blanda med socker i grytan och koka i 10 minuter.

Späd eventuellt med vatten om det bränns vid.

Häll upp på rengjorda burkar.

Jag har gjort på 3 kg jordgubbar

Jag använder alltid konserverings burkar dessa köpte jag på Ica i Skurup knappt 40 kr per burk, dessa har man ju alltid , så här ser de ut.

Lycka till 

Detta är jätte lätt att göra.

Här är bild på innan det kokar.

Middagen här i dag blir :

Fläskkotletter , sås, potatis, kokta morötter, majs, inlagd asiagurka och lingon.

Av Stick och baka! - 18 juli 2015 08:54

Hej

Vaknade till regn i dag, verkar som att solen inte vill lysa på mig idag.

I dag får vi köra till Skurup och handla lite, lilla Lotta behöver mer medicin och vi behöver nog åka till Ica med.

I dag är vädret så att det får bli pyssel inomhus och kanske lite bak.

Min man sa det skulle kanske inhandlas jordgubbar i dag och göra marmelad och sylt.

det är ju så mysigt att ha till hösten och vintern.

Och lilla Lotta är inte allergisk mot jordgubbar mera.

Lilla Lotta är ju histamin överkänslig.

Lotta tåler inte päron och äpple, Lotta älskar nektariner så det är ju säsong nu vilken tur.

Nu ska vi iväg .

Ha det bra , skriver mera sen vad som händer .

Mitt växthus gurkor och tomater blir färdiga och mina vindruvor börjar få färg nu , men 

vi får massor av vindruvor , där är några som börjar få färg nu .

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards