Alla inlägg den 6 augusti 2015

Av Stick och baka! - 6 augusti 2015 10:55

          I går hade Lotta sin assistent här mellan 16.00-20.00 .

Vi var själv inte hemma , vi åkte till ett par bekanta som precis flyttat till

Slottstaden i Malmö ( till lägenhet) .

Men nu går vi över till lilla Lotta och hennes assistent , de körde till Ystads hamn och tittade på en massa båtar , är visst någon tillställning nu i några dagar.

sen blev det korvätning i Ystad .

Sen blev det en tur till janstorp och sen hem , men de körde lite fel och det tyckte Lotta var jätte kul. Lotta och hennes assistent använder alltid en av våra bilar , det är toppen för de att ha tillgång till bil och slippa att använda färdtjänst , man måste ju planera så väl och det kan vara svårt med vår lilla Lotta, som kan vara väldigt ombytlig i sitt sätt.

När de kom hem så gjorde de plättar på mitt nya plättgjärn ( det blir hjärta av dem)

Vi har världens bästa assistent, så ung men så förbaskat påläst om allt och kunna sysselsätta vår lilla Lotta. Det är inte jätte lätt att aktivera vår Lotta som inte har så mycket koncentration. 

Lilla Lotta vill jätte gärna fika hela dagarna i ändan .

Av Stick och baka! - 6 augusti 2015 10:27

      Hej

Vilket underbart sommar väder.

I dag är vi hundvakt till äldsta sonens och mina fina svärdotters hundar , de är så mysiga,

ni vet säkert redan att de heter Zäta och Cindy.

I dag kokar jag jordgubbssaft igen.

Recept:

2 liter jordgubbar

4 dl vatten

6 dl strösocker per liter avrunnen saft.

1. Skölj jordgubbarna

2. Koka upp vattnet och lägg i bären.

Sjud i cirka 15 min.

Mosa bären då och då mot grytans kant.

3. Häll bärmassan  i en silduk .

Och låt den självrinna i cirka 40 min.

4. Mät saften och koka upp den i grytan.

Tillsätt sockret och låt saften koka ytterligare 5-10 min.

5. Skumma väl

6. Häll upp saften på rengjorda heta flaskor och förslut genast.

Förvara svalt.

Denna saften är jätte god, men oj vad jag skryter men den är jätte god.

Bilder kommer .

I eftermiddags kom min älskade mamma med sin man Bengt vi gjorde hjärt plättar på det fina plätt järnet jag fick av äldsta son och hans fru.

Det blev jätte bra .

Jag har badat och solat lite och jag har badat med lilla Lotta med.

 

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards