Alla inlägg under augusti 2015

Av Stick och baka! - 19 augusti 2015 12:52

      Hej

vaknade tidigt i dag , polerat fönsterna  igen, sen blev det Ica i Skurup hem och packa upp sen blev det badstranden Mossbystrand , en underbar vit sandstrand , vattnet var inte kallt men jag badade inte, bara doppade fötterna det gjorde lilla Lotta med , spade och spann med det byggdes och hämtades vatten, snabb fika .

Det blåste så mycket så vi har säkert ätit massor av sand, hem och nu ligger vi och har picnic i trädgården.

I kväll kommer äldsta sonen med sin fru och hundarna förstås vi ska äta kräftor och räkor, jag ska göra en Västerbotten paj, och göra lite vitlöksbröd, lite grönsaker med , Slangurka, tomater, salladsblad , citron och skagenröra.

bilder från stranden .

Av Stick och baka! - 18 augusti 2015 08:17

    Hej

Vi har sol och blåst men det är varmt ändå.

Middag här idag:

Fyllt franskbröd

Riven ost

Färska tomater

1kilo blandfärs

En burk majs häll i när köttet är färdigt.

Creme fraiche 5 dl:

Häll upp i en skål , ta salt, paprika pulver, och honung blanda  och ställ kallt till serveringen

Sallad: 

Sju morötter riv dessa.

Två paprikor skiva dessa tunt

1 Slangurka skiva denna 

Blanda allt detta.

Kryddor, svartpeppar, paprikapulver, salt

Bryn köttet väl och ha i alla kryddorna .

Skär av ett lock på franskbrödet och ta ut allt inkråm av brödet ( detta kan våra små fåglar få)

Häll i köttet, skiva tomater och lägg överst på köttet,

häll på den rivna osten och lägg på locket.

In i ugnen på 200 grader låt allt bli varmt och brödet få lite färg cirka 15 minuter.

Bild bevis kommer sen.

Våra middags gäster är min mans tvillingbror och hans fru.

Det blev så mycket köttfärs över , så jag hällde i 2 dl, creme fraiche i och en burk tomater också majs, jag kokte Barilla  Collezione Tagliatelle , så det kommer mer bilder på det andra snart 

 

 

 


 

Av Stick och baka! - 17 augusti 2015 14:08

            Hej

Solen skiner det är varmt men ojsan sa alla min plommon trillar ner från träden , plocka och åter plocka .

Tvättar och plockar med all tvätt efter trippen till Göteborg .

Varit på Ica i Skurup och handlat plus hämtat paket från lekmer ,

julklappar och födelsedags presenter till mina barnbarn.

Jag köpte bara maskerad kläder rea på allt in och titta på lekmer .

Middagen här idag blev lövbiff, kokt potatis, bea sås, paprika och slanggurka ,

men lilla Lotta ville ha makaroner ( alltid Barilla) och stekt korv.

Min mamma och hennes man Bengt kommer snart. .

Vi körde till Skurup och min mamma köpte en snygg kjol till sig på Baps en kläder affär i Skurup hon har rea nu snygga kläder åk dit och shoppa .

Av Stick och baka! - 16 augusti 2015 16:49

        Andra natten sov i samma hus som dottern bor i ( de har en uthyrningslägenhet jätte fin , det är föreningens festlokal med .

Vi tackar för denna helg.

Av Stick och baka! - 16 augusti 2015 16:23

                                          Frukost i Lördags morse.

Av Stick och baka! - 16 augusti 2015 16:19

              Hej

Vi är tillbaka i Skåne igen, nu är det tvätt med mera.

Middagen i dag blev Lövbiff, kokta morötter, bea sås, och pommes bullar.

Lotta ville inte ha detta så det blev pizza till henne,

Lotta och min yngsta son leker och busar för fullt nu.

Vi har kalas väder sol och värme skönt.

Min ynstad dotter Tina ( bor i Göteborg med sin sambo Mårten och deras två små barn

Av Stick och baka! - 15 augusti 2015 20:24

                      Hej

Vi har haft en mysig dag med sol och bad på Öckerö och lite shopping.

Nu sitter vi bara och snackar skit. Vi ska åka hem till vårt kära hem imorgon.

Vi har haft det jätte bra med våra barnbarn bilder blir det.

 

 

 

Av Stick och baka! - 14 augusti 2015 08:07

   

       

                                          Hej

Nu håller vi på att packa in i bilen ser ut som vi ska vara borta i veckovis.

Första natten blir det Novotel.Lita bilder blir det nu förstås 

Nu är vi på väg bilder kommer

Nu kör vi förbi Lund

Nu kör vi förbi Landskrona

Nu kör vi förbi helsingborg

Ängelholm hej då , Lilla Lotta längtar och frågan har börjat nu är vi framme nu ? LillaLotta  det är inte så lätt

 

Nu kör vi förbi Halmstad , solen lyser nu längtar vi givetvis 

Snart blir  det Falkenberg tror jag 

Vi var framme 12,20

In på hotellet och få parkeringslapp till bilen , sen upp på rummet och lämnade våra saker, sen traskade vi till vår yngsta dotter med familj och gjorde tårta och sedan gick vi till Novotel och jag , Lotta, Tina och hennes lilla Dotter gick till SPA avdelningen den var jätte fin , två olika bastu, grejor och ett litet gym, jätte fint , sen satt vi i spaet och det var så varmt och mysigt vi mös alla fyra.

Rummet är fint och svalt för det är varmt ute,

Nu är bäddsoffan uppbäddad ser bra ut hoppas man kan sova bra i den med .

Godnatt ses till frukost i morgon.

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards