Alla inlägg under september 2015

Av Stick och baka! - 30 september 2015 09:02

Hej igen

Vaknade till solen igen , man blir bara så glad.

I dag ska jag ringa frissan höra om det finns tider för klippning till mig och lilla Lotta.

Och måste ringa till doktorn lilla Lotta har fått ett utslag el, eksem på insidan av under armen , Lotta säger att det gör ont.

Nu har vi kommit hem från doktorn med lilla Lotta ingen fara, vi fick salva med kortison, så detta ska säkert bli bra.

Nu åker jag och Lotta till Malmö 

Och stannar där ett par dagar hos min älskade mamma och Bengt.

Frissan hade inget ledigt förrän i november , men det fick vi ta.

 

Av Stick och baka! - 29 september 2015 09:41

    Hej igen

Vilket underbart väder idag igen solen skiner för fullt, man kan bara vara glad.

Lottas assistent E var här igår de pysslar och åter pysslar , titta va de gjort, tack E du är så snäll och duktig och hjälper till med allt.

Middagsmat igår :

Fläskfärsbiffar, med creme fraishe , salt, svartpeppar , brynde de på stekpannan och sen in i ugnen på 200 grader i 40 min.

Till detta serverade vi kokt potatis, grönsaker,brunsås,vindruvsgele ( hemgjord jätte god)

rårörda lingon ( hemgjorda) 

Detta blev mycket omtyckt.

Ett par bekanta till min man fick även äta här och vi andra med till och med lilla Lotta och hennes assistent E.

lite bilder kommer från i lördags då vi var ute och körde, vid Häckeberga slott och skogen där, det är så fint nu.

I dag kommer min mans tvillingbror med sin fru och ska fika här på bullar och gott pålägg.

Och senare kommer min underbara mamma med sin man Bengt, vi ska till Skurup då,

Det finns en jätte bra affär som heter Big Style, den har kläder , nattlinne, behåar och trosor , jag allt i klädes väg.

Men vi ska bara handla behå, deras behåar är jätte bra , finns ett jätte stort utbud för både stor byst och liten byst.

Det är ju så himla tråkigt att jag fortfarande har gips men men i nästa vecka på torsdag ska det tas bort jippi jippi, hoppas verkligen att det är läkt då.

Men fattar inte varför jag har ont ännu.

Ha nu en fortsatt skön dag 

Av Stick och baka! - 26 september 2015 08:55

Hej

Solen skiner så mysigt , vi skulle egentligen kört till Kristianstad , men jag mår inte så jätte bra i min hand , så vi hoppar över detta och kör dit en annan dag .

Här hemma händer inte så mycket , pysslar med lilla Lotta och vi ska bränna lite i ugnen två porslins kassar.

 Hej det blev pasta och köttfärssås här i dag med men lilla Lotta ville ha paj så det fick hon ju.

Vi körde en runda till vår äldsta son och hans fru och deras fina hundar en stund och lämnade vindruvssaft till de.

vi handlade även smörgåstårta med oss hem till kvällen mys i kväll igen.

Hoppas ni också får ha mys i kväll.

Av Stick och baka! - 25 september 2015 13:32

   

  Hej

När vi var och handlade i förmiddags på Coop ,

såkörde min man till Interfora ( Skurup)

och köpte rosor , jag tänkte att de skulle jag få pga.

jag går runt med gipset.

När vi kommer hem säger varsågod , vi har förlovningsdag i dag och det är 30 år,

 

Min man säger vad gjorde vi för 30 År sedan??? .

Att jag inte själv kom ihåg detta är skam på torra land.

Fortsatt bra dag till er alla.

Och på kvällen lev det räksmörgås till mannen och vill ha sitt lite annorlunda 

Av Stick och baka! - 25 september 2015 08:24

  Hej

Vaknade till solen igen , man blir så glad och på gott humör.

Natten har varit ganska lugn, inte jätte ont.

Och efter tandläkarbesöket med massor av bedövning inte ont alls , han är så bra min tandläkare Lugn och trevlig.

Lottas assistent kommer i dag , Lotta blir lika glad var gång hon ser sin assistent E.

I dag blir det mer vindruvsgele, tur att jag har min man som hjälper till nu , gipset sitter där det sitter och det är verkligen i vägen för mig, men nu ska det ju sitta i tre veckor inte två som de sa från början, kan sticka några maskor men det är ju inte så lätt.

Mitt liv är upp och ner vänt, tänk att jag behöver hjälp av min man, jag är jätte självständig annars, ber sällan om hjälp, vill klara allt själv, inte vara beroende av någon annan , detta är Jag.

Middag här i dag blir paj sen igår och pasta och Köttfärssås och grönsaker till detta.

Nu hoppas jag att matkassen från Coop kommer på måndag i nästa vecka, det är så toppen när man får denna matkasse ingen ide torka då.

Ha nu en skön Fredag.

 

Av Stick och baka! - 24 september 2015 12:55

    Hej

Idag blir det tillagning av vindruvorna vi odlar i vårt fina växthus,

De är blåa ( vindruvorna) ,

Det ska bli gele, låter gott och det blir sådan härlig mörk röd färg.

2 kilo vindruvor , skölj de innan de åker ner i kastrullen, häll i 8 dl vatten, koka 10-15 minuter Tryck med en potatis stöt undertiden de kokar.

häll sedan ner allt i silduk och låt de stå i 30 min.

Ner i kastrullen ned den avrunna saften och tillsätt gelesocker och koka detta.

Under tiden kokar du och rengör burkarna väl.

Lycka till.

 Det blev fyra burkar gelé .

Här kan fjärilar och nyckelpigor övervintra i vår trädgård, denna har min man gjort idag.

 

Av Stick och baka! - 24 september 2015 08:48

      Hej

Solen är framme skönt,'

Middagen igår här va snitzel, potatismos, lätt men gott

I dag kommer Lottas assistent jippi jippi tycker Lotta

Middag i dag blir kött färs paj och grönsaker, jag ska till tandläkaren akut tid i kväll 17,40 

Mina fina rosor älskar dessa de luktar så gott.

Och den andra fick jag av min mans tvillingbror och hans fru , då vi bjöd på KÅLPUDDING i förra veckan.

Idag kommer en kompis till min man som ska ha sin bil stående här medan de ska flyga iväg på semester.

Lotta ör så nöjd nu när hennes assistent är här , assistenten håller nu på att klä på lilla Lotta. Och göra vid lottas hår.

Av Stick och baka! - 23 september 2015 07:37

Hej

Härliga onsdag och solen skiner man blir så glad i sinnet.

Har väl varit en jobbig natt , men det går ju över känns tråkigt att man inte kan stå på sina ben utan att man skulle skada sig så tråkigt. Men nu måste jag se framåt ,

Lilla Lotta tog fram min kaffe kopp nu och sa , mamma koka kaffe nu, min underbara lilla Lotta. Så denna dag får nog bli att bränna lite saker i ugnen som lilla Lotta gjort.

Jag längtar så till när jag kan ta bort mitt gips, tänk jag kan ju fasiken inte sticka , diska, plocka och göra vad jag annars gör. Mitt humör ligger absolut inte på topp min underbara man får både höra det ena och det andra, jag ber förstås om ursäkt , men då är det ju redan sagt.

Ha en underbar dag.

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards