Alla inlägg den 9 september 2015

Av Stick och baka! - 9 september 2015 07:22

      Hej

Alla ni där ute vaknade tidigt som alltid och det var fem grader ute.

I går eftermiddag kom min mamma och hennes man Bengt till oss, vi körde in till

Skurup för att min mamma behövde behå och i Skurup finns en jätte fin affär ,den heter

Big Style de säljer förstås kläder med.

Sen blev det en tur till Ica det blev inköpt mariabullar , min mamma bjöd på detta.

Och på kvällen kom yngste sonen Robin så mysigt att få ha han är en stund.

Sen blev det tv tittande och stickning.

Du som skrev till mig angående mönster till jordgubbströja jag har letat men har bara blåbärs tröja, och  mönster på jordgubbskofta , hör av dig om du är intresserad.

Middagen här i dag är.

Lasagne, kokta morötter, kokta ärtskidor och dressing.

I lasagnen började jag med kött sedan mozzarella plattor sås så varvade jag det överst sås.

In ugnen på 225 grader i 30 min.

Lotta villa ha pizza och till det ville hon ha majskolv.

Maten med Lotta kan vara lite knepig ibland det är en del hon inte vill äta.

 

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards