Alla inlägg den 15 september 2015

Av Stick och baka! - 15 september 2015 12:59

        Hej

Jag hann inte att skriva igår, men i dag blir det mer .

Igår var vi i Tyskland och shoppade lite trevlig tur.

Sen på kvällen var det stickcafe och Gud så fina saker jag fick , jag frågade en tjej om hon kunde virka barnvagnsmobil till mig och titta vad denna tjejen gjort till mig, när man inte kan virka själv så är det ju så snällt att andra vill göra detta till en, tack igen.

Och Gud det har kommit in massor av nya garner och mönster förstås.

Jag ska sticka mig en klänning den är så snygg tycker jag.

Mönstert kommer från Viking Design och garnet heter Viking Camel 78% Camel fiber och 22% nylon Luxury fiber, stickas på stickor nummer 5 1/2- 7 och jag valde en mörk lila färg. Bilder kommer.

Lilla Lotta och hennes assistent var på utfärd i går och det bar av till Ystad, biblioteket och fika och det innebar att de traskade över 7000 steg, de är så hurtiga och det blev en liten fika där med, de gjorde pizza här hemma till sig och det var jätte gott sa Lotta .

Middag här idag blir : 

Stekt korv och potatismos, råkostsallad, och senap och ketchup.

Och Lotta vill äta pizza ( det som blev över sen igår) jag tycker det låter så tråkigt när man säger rester, men det måste ju ätas det med.

Vi hade även Face time med min dotter Tina och hennes barn, mina underbara barnbarn i går, det känns så mysigt att prata med dem.

Idag har det blivit lite trädgårdsarbete, rensat ogräs och klippt ner blommor som vissnat, lite höst göra men det behövs det med.

 

 

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards