Alla inlägg den 25 oktober 2015

Av Stick och baka! - 25 oktober 2015 18:06

Hej

Känner lite panik , julen kommer närmare och närmare .

Är det bara jag som känner av detta????

Julbak som alltid 

Vilka kakor här ????

Mandelmusslor, klenor ( dessa gör alltid min man),

Pepparkakor med  mandel i.

Lussekatter

Saffransdrömmar ( underbart goda)

 Mjukpepparkaka 

Jag bakar alltid dubbla satser men , herre Gud vi har julkakor till påsk minst.

Julgodis:

knäckparaply ( underbara säger alla)

Mozartkulor

Wienernougat

Vi har inte julgardiner i tyg i Lottas fönster, köks fönstret och i mitt teve rum.

Där har vi pepparkaks gardiner, luktar så jätte gott och detta kan alla föra stora som små, Jag köper pepparkakor med hål i, limmar ihop de två och två se garneras det för fullt   Både fram och baksida , jätte uppskattat.Med strössel och  allt detta köper jag av märket dr schärs produkter . Binder upp de i rött sidenband.

Och så maten jag dånar vill ha massor alltid , hemgjorda sillinläggningar, stekt inlagd sill, massor av sill, lax och ål.

massor av pålägg ni vet ost, skinka rostbiff, saltkött, kyckling korv, goda ostar och massor av allt.

Julskinka, helstekt kalkon med alla tillbehör, revbensspjäll, köttbullar( hemgjorda) prinskorvar.

risalamalta med hemgjord jordgubbssylt.

Jag älskar att laga mat och bjuda in , denna julen blir extra allt tänk att jag ska bli farmor jag är så stolt och lycklig.

 

Av Stick och baka! - 25 oktober 2015 07:37

    Hej

Ätit frukost med mina barnbarn, har hemlängtan till min lilla Lotta, jag åker hem idag ju.

Vi var ute på promenad igår, mycket snack och mys, blev ingen sen kväll .

Imorgon kör min mamma och hennes man Bengt till Stockholm för att hälsa på min mammas farbror. Jag ska på stickcafe i morgon kväll fortsätta på barnbarnets mössa.

Ha en underbar dag .

Utsikt från dotterns lägenhet i Göteborg.

Är till baka i mitt trygga hem blev hämtad i Malmö klockan 14.00 av min man och min lilla Lotta, det blev gatuköksmat från Skurup hamburgare och pommes , men som vanligt åt jag inga pommes och åt inte upp hamburgaren heller, blev propp mött ändå . Mitt äldsta barnbarn A hennes kattmössa är klar , jätte söt blev den får skicka upp den till henne.

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards