Alla inlägg under oktober 2015

Av Stick och baka! - 24 oktober 2015 07:00

Hej

Så var det Lördag igen.

Sitter själv vid köksbordet och väntar på att kaffet ska bli färdigt ,

började att packa igår ner alla maskerad kläderna som barnbarnet fått av oss.

I dag kommer det att bli en mysig dag fast att jag vet att jag åker hem själv i morgon.

Men livet är ju så.

Jag väntar med stor spänning att få träffa vårt andra barnbarn , men han ligger ju kvar i sin mammas mage ännu.

Det finaste man kan få är sina barn och efter detta kommer ju ens barnbarn det är så underbart att man knappt kan fatta detta .

Men det är inte så tokigt heller att få svärdotter och svärson , detta är ju också så mysigt.

Nu är mitt kaffe färdigt och det börjar röra på sig här med .

 

Av Stick och baka! - 23 oktober 2015 18:52

                  Hej

Denna skötbädd , hade min yngsta son köpt  till sin ( storebror och hans fru , till deras bebis)

Här är nog det mesta som de fick av oss.

Av Stick och baka! - 23 oktober 2015 08:55

  Hej

Vilket väder vi har , det har blåst mycket i natt och även nu , solen börjar komma fram så skönt.

Nu har jag dammsugit och torkat golven och tvättmaskinen och torktumlaren går för fullt .

Lilla Lottas assistent E kommer snart och Lotta längtar för fullt efter henne.

Mitt lilla barnbarn A sitter bredvid mig nu när jag skriver.

Nu kom Lottas assistent.

Lilla Lotta och hennes assistent har städat i alla Lottas lådor, de har varit på bibblan och lånat böcker, matat fåglarna och gjort Lilla Lotta så fin i håret.

Till middag här i dag blev stekta kotletter, potatisgratäng, och grönsaker, men lilla Lotta ville absolut inte äta detta så hon fick krögarpytt och mitt lilla barnbarn A åt bara grönsaker, och efter det blev det lite godis, nu leker lilla A och lilla Lotta sitter och myser med mig.

Imorgon åker jag till Göteborg och lämnar till baka mitt lilla underverk A och åker hem på söndag igen.

Vilken jätte hemsk dag det blir att åka hem på Söndag utan mitt lilla barnbarn , man får bita ihopa och fälla tåren på tåget, men sen kommer ju min man och Lotta och hämtar mig  Malmö på söndag mys mys.

Ha nu en underbar kväll alla där ute.

Av Stick och baka! - 22 oktober 2015 09:00

    Hej

Idag började vi med att jag gjorde plättar ( sockerfria givetvis), detta ville mitt lilla barnbarn ha , vi hade hemgjord jordgubbssylt till och det var gott.

Lilla Lotta var inte direkt sugen på detta så hon fick smörgås istället, men ville smaka en plätta ändå.

Idag ska vi baka kanelbullar och en fläta med.

Men det får först bli Skurup för lilla Lottas tabletter är slut så det får bli påfyllning först och sen hem.

Jag tror att vi ska bjuda hit min mamma och hennes man Bengt till oss i dag, det får bli bullfika , ibland får man mysa till det.

Min mamma tycker det är jätte mysigt att få vara med mitt barnbarn även Bengt tycker detta är trevligt.

Min yngste son Robin var här igår kväll och det tyckte vi alla var mysigt.

Mitt lilla barnbarn tog på sig maskerad kläder  och skrämde Robin och lilla A tyckte detta var så kul.

Efter att min mamma och hennes man Bengt varit här och fikat så har vi bakat färdigt.

Lilla Lotta ville inte vara med på baket idag alls.

Men lilla A bakade bullar med russin i.

Och jag bakade två flätor de står på jäsning nu de blev bra.

Av Stick och baka! - 21 oktober 2015 11:13

               

Hej

Nu är lilla magen mätt och nu ska vi till Vellinge blomman och titta på Halloween  och allt det andra 

Mitt lilla barnbarn är så nyfiken på detta 

bilder kommer sen .

Det var så mörkt där inne men det var ganska mysigt och lite spöklikt , men mitt lilla barnbarn tyckte det var roligt.

Det var verkligen värt ett besök på Vellinge blomman.

Jag köpte en pumpa och julkulor till granen.

Till middag blev det ryggbiff, pommesbollar, besås, grönsaker och lilla Lotta och ( barnbarnet) A de ville ha pyttipanna , så det blev krögarpytt till dem.


Av Stick och baka! - 20 oktober 2015 14:01

      Hej

Idag hämtade jag min Elegantbox- September 2015

Dags att testa detta , fina grejor som vanligt.

Jag är jätte nöjd med detta .

Bild på denna box innehållet menade jag förstås.

Bild pågå mat lite rester fast det är ju gott ändå.

Lilla Lotta  och mitt lilla barnbarn

 

Av Stick och baka! - 20 oktober 2015 08:41

  Hej

Jag hade inte tid att skriva i går , jag hinner inte med nu när jag har mitt barnbarn här.

( Hon är så jätte duktig på alla sätt och vis, är snart tre år, och är så självgående , och pratar så duktigt och vuxet, hon är så lätt att ha med att göra, det ritas och målas hela tiden)

Lilla Lotta och mitt barnbarn har så trevligt tillsammans det pysslas hela tiden och det klipps och klistrats , alla är så nöjda och belåtna.

Jag mår så underbart att få ha mitt lilla barnbarn , mys faktorn är så stor här och nu.

Igår kom min mamma tidigt på morgonen, för hennes man Bengt skulle ut och jaga, så mamma var här med oss.

Min mamma , när min mamma arbetade så , arbetade hon som dagmamma under jätte många år, under denna tiden läste min mamma til förskolelärare , och sedan blev det förskola för min mamma under jätte många år.

Min mamma har jätte mycket erfarenhet av barn , därför kan jag skriva detta utan att skryta om mitt lilla barnbarn.

Min mamma säger att lilla A är jätte tidig i sin utveckling och har ett jätte jätte stort språk och är så duktig , Hade alla barn varit så tidiga med allt hade det varit lätt som en plätt att jobba med dessa små underbara liv.

Min mamma säger att lilla A är ett litet underverk.

Igår morse när min veckotidning kom så satt jag och lilla A och tittade och sen säger hon mormor  en sådan mössa vill jag ha , den ska stickas säger jag då , då säger lilla A snälla mormor kan du sticka en till mig , och det är klart att det blev så.

Jag var på stick café igår kväll ( min man tog hand om lilla barnbarnet och lilla Lotta)

Det blev inköpt garn till denna mössa och kommit så långt nu så det är dags att sticka öronen, lätt och fint mönster.

Så köp nu .Hemmets veckotidning nummer 44.

Middagen igår här var 

Torsk, koktpotatis, sallad, Kallsås.

Hinner inte att lägga ut bilder nu direkt.

Så duktiga ni är som har barn och bloggar för fullt , fattar inte att ni hinner med detta, jag beundrar er för detta, ni är så kreativa.

Idag ska vi köra och handla lite och åka till Malmö Till min mans tvillingbror och hans fru , det blir fika där som det alltid blir, sen blir det en sväng till min mamma också.

Av Stick och baka! - 18 oktober 2015 18:08

    Hej

Här är livet så underbart det bara kan ,

Vi har vårt äldsta barnbarn här hon är snart tre år.

Det har varit en riktig pyssel eftermiddag här med lilla A och Lotta de har så roligt tillsammans. De har klistrat upp en massa fina saker på Lottas fönster titta själv.

Och nu är det mys med popcorn , och drickan är vanligt vatten .

Teven står på Barnkanalen de är så fina och underbara.

Jag tror att lilla Lotta känner sig stor och kan hjälpa lilla A.

Lilla Lotta blir som en ( extra mamma).

Middagen hör blev samma i går fläskytterfilé , sallad och potatis gratäng , men lilla Lotta åt pizza.

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards