Alla inlägg den 6 november 2015

Av Stick och baka! - 6 november 2015 07:02

        Hej

I dag kommer lilla Lottas assistent E , lilla Lotta är alltid lika glad när E kommer till oss.

Jag ska handla lite idag inför farsdag på Söndag.

Firar ni Farsdag ?????

Vi firar det och det är så mysigt att få ha barnen här.

( min man säger till sina barn köp inget , bara så glad att ni kommer)

Men men så blir det ju aldrig.

Som alla andra Farsdag så har vi kalkon som alltid.

Kalkonen tillagar jag så här:

Sköljer kalkonen väl,

Gnider in alla kryddorna ( salt, svart peppar, citron tar saften och stoppar in resten av citronen  i kalkonen)

Nu så tar jag och stoppar kalkonen i en stekpåse, 

Kalkonen får stå i ugnen en timme per kilo på 175 grader och kalkonen blir inte torr alls.

Tillbehör:

Kokt potatis, sås ( gör av det som blir sky från kalkonen), kokta morötter, kokta brysselkål,gröna ärter, inlagd slanggurka, gelé, 

Förr hade vi alltid äppelkaka och vaniljsås, Men lilla Lotta tåler inte äpple så detta hoppar vi över.

Det blir hemgjord prinsess tårta istället.

Till förrätt blir det en liten räktoast.

Ha nu en bra dag alla där ute i höst Vädret.

Middagen här idag blev torsk rygg och rivna morötter och tunnskivad vitkål och såsen var gjord av: creme fraish , paprikapulver,salt,kokta ägg hackade och ananas på burk , skuren i bitar, blanda allt och låt stå kallt innan servering.

Torsken fick vara i ugnen med smör på 200 grader i 15 minuter.

Bildbevis jätte gott.

Lotta och hennes assistent har pysslat i dag titta så fina saker de gjort 

 

 

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards