Alla inlägg den 7 november 2015

Av Stick och baka! - 7 november 2015 12:52

    Hej

Vilket väder , nu börjar det ljusa upp ett tag blev det så mörkt.

Förberedelser för i morgon , potatisen skalade, morötterna skalade, brysselkålen ansad.

Min middag i dag blir ugnspannkaka med korv slantar i, jätte lätt att göra och gott med, när barnen var små tyckte de jätte mycket om detta.

Min man och lilla Lotta har städat alla löven från vår gräsmatta.

Jag har börjat på en uggle tröja till mitt yngsta barnbarn , denna stickas i vikinggarn , norskt garn kalas att sticka i och mönstert kommer också därifrån.

Går man in på Viking garn ( norskt) så klicka på gratis mönster det finns på svenska med  det finns så underbara saker att sticka tycker jag.

Till korv pannkak som jag kallar den för ingår:

5 st. ägg

2 dl. vetemjöl

5 dl. mjölk

Vispa ihopa allt detta.

Jag hade 8 grillkorvar (som låg i frysen, ) dessa slantade jag och brynte på stekjärnet .

Sen smorde jag en ugns säker form och hällde i korvarna och sedan smeten på om i varm ugn på 200 grader i 30 minuter tills smeten stelnat, till detta hade vi sallad ( morötter och vitkål ( samma som igår) ketchup och senap till är gott.

Lycka till 

Kanske inte en lördags mat men kände att jag tyckte detta räckte i dag.

Tårtan är färdig nu lilla Lotta hjälpte mig att sätta dit hjärtan.

Köpte färdiga tårtbottnar,

rörde ihop marsankräm på den ena bottnen, nästa botten fick hemgjord jordgubbssylt, översta tårt botten på där blev det vispad grädde och ovan på det Odense marsipan lock och all choklad dekoration kommer från Dr.Oetker , deras produkter är jätte jätte bra de har ett jätte stort sortiment .

Bild på tårtan kommer snart.

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards