Alla inlägg den 15 november 2015

Av Stick och baka! - 15 november 2015 11:56

    Hej

Vädret är ganska milt här i Skåne .

Middag :

fläsk kotlett, krydda de väl, bryn de tills de fått lite färg ,

lägg de i en ungnsäkerform och in i ugnen på 200 grader i två timmar eller till köttet blir väldigt mört.

Innan de åker in i ugnen sa spara de spadet de blev stekta i och späd med vatten nästan ska de vara täckta med vatten.

Jag tog morötter och la till i formen.

Det blir kokta potatis, sås,kokta morötter, inlagd slanggurka, kokta gröna ärter, vindruvsgele ( hemgjord), tomatgele ( hemgjord).

Detta är så lätt och jätte gott.

Nu har jag hämtat baby nestet, jätte fint tycker jag. Detta beställde jag på lekmer, valde detta för man kan ha det från 0-6 månader. Märket är BabyDan.

min äldsta son och hans fina fru kommer och hämtar det i dag, skönt att lämna det för det kan bli barn när som helst.

Det är så spännande och längtan är så stor. 

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards