Alla inlägg den 22 november 2015

Av Stick och baka! - 22 november 2015 09:08

Hej

Jag trodde att det skulle bli snö här men tji fick jag.

Pratade med min yngsta son Robin i går kväll ( bor i Malmö) då berättade han att de hade snö ett par centimeter och vi här ca 4 mil bort hade bara regn , fast vägverket var ute och saltade i går kväll.

Tidigt i morse så åskade det här och nu när jag sitter och tittar ut så är det jätte mörkt ute in mot Skurup. Fast i morse låg det lite snö på bilen .

När det är såhär tråkigt väder så är jag sugen på att ta fram adventsstjärnor och adventsstakarna jag älskar att piffa upp med julsaker.

Ni får inte glömma och gå in och titta på våra julgardiner som vi gör i pepparkakor, jag köper hjärt pepparkakor med hål i , klistrar ihop två stycken och dekorerar fram och baksida och sen i med rött sidenband och hänger upp dessa i gardinstängerna vi använder Dr.Oetker strössel och deras kristyr.

Finns inlägg från förra året men vi ska snart göra nya .

Middag här i dag blir fyllt franskbröd med nötfärs och ost och salladen blir rivna morötter och vitkål.

Jag gjorde även middag till imorgon:

köttfärssås, kokta makaroner, i köttfärssåsen tog jag 3 dl creme fraiche och blandade om väl därefter 4 dl riven ost rörde om väl detta gjorde jag ju när den stod på spisplattor och puttrade, när makaronerna kokt färdigt silade bort allt vatten ner med detta i en ugnsäkerform och i med köttfärsröran i och blanda runt väl klar så långt.

Imorgon ska där på mer riven ost och sen in i ugnen på 200 grader i 25 minuter. Lycka till.

Här finns ingen snö alls , vi körde till Veberöd för jag trodde kanske att de hade pepparkakshjärtan med hål i men men tji fick jag , och Gud va det var snö där , när vi körde hem så kom vi inte upp för backen med vår bil vi bara kasade runt i snöblasket, vi var förstås inte de ända som höll på , det blev vända köra mot Veberöd igen och sen blev det stora vägen hem Dalby, Staffanstorp, Klågerup, Svedala och sen E 65:an raka vägen hem till Skurup.

Vi har inte vinterdäck på bilen ännu , så det kan bli, lilla Lotta var orolig i baksätet och sa  pappa du bara backar och backar konstiga pappa underbara goa unge jag har.

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards