Alla inlägg den 28 november 2015

Av Stick och baka! - 28 november 2015 09:26

                Hej 

I dag är det väldigt blåsigt i härliga Skåne land.

Imorgon är det julskyltning i lilla Skurup det går vi alltid på , litet men mysigt ändå även min mamma och mammas man kommer detta har blivit ännu en tradition för oss. Lilla Lotta tycker detta är lite små mysigt , man kan köpa lotter och det tycker lilla Lotta om , vill ju vinna hela tiden, vinner man inte är det inte roligt att heta mamma hihi. Min man ska nog baka Klenor i dag han är jätte duktig på detta han gör det själv duktig man reder sig själv hihi.

Middagsmat :

Rostbiff: bryn den väl i en stekpanna salta och peppra, in i ugnen på 200 grader i två timmar ( den vägde två kilo), till detta hade vi kokt potatis, vindruvsgele( hemgjord), ( äppelmos( hemgjord). Vitkål strimlad kokt i saltat vatten Tills den blir lite genomskinlig, töm ut vattnet , gjorde stuvning på 4 dl creme fraiche, salt och vitpeppar och när det kokt hällde jag i maizena för vita såser ( för att få den lite tjock)  också brunsås detta var jätte gott bildbevis kommer. Lilla Lotta klädde sina grankvistar i dag med polkagris käppar också lite belysning.

 Lotta och jag har även gjort memoryt klart som hon fick från pysseklklubben hon är med i.

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards