Alla inlägg under november 2015

Av Stick och baka! - 3 november 2015 20:31

      Hejsan 

Lottas assistent E ringde i går kväll och hade ont i sin hals , då avböjde vi henne till i dag , lilla Lotta bildar ju inte så mycket immunförsvar alls , så vi utsätter aldrig Lotta för smitta, vi undviker folksamlingar = inomhus träffar .

I dag har vi tagit det ganska lungt Lotta var hos doktorn , behövde en bättre kräm och fick tabletter så hennes eksem kan försvinna helt nu , lilla Lotta har sådan klåda på sitt eksem.

 Min man målar och tapetserar för fullt, bår bäddsoffa kom idag skönt rummet kommer bli jätte fint mycket färg jippi .

Kattmössan och kaninmössan är klara titta så fina.

Stickat en jätte söt baby mössa till en tjej på Stickcafet som ska få barn i April.

Och halsvärmaren nummer två klar , bild bevis

Av Stick och baka! - 2 november 2015 13:34

Hej

Här är det upp och nervänt , håller på att renovera vårt sovrum.

Vi bor i ett gammalt hus kanske från slutet av 1800 talet, väggarna är så sneda och vinga så det blir reperations tapet först och sedan tapet på den. Vi har valt en fondvägg och sedan målade väggar, kastat ut vår säng ( igår) bäddsoffan kommer i morgon då ska fond-väggen vara klar, jag kan inte tapetsera och är inte så duktig på att måla.

Men vilken tur jag har min man kan ju detta visar när sovrummet är färdigt.

Lottas assistent E har varit här i dag och de har plockat en massa kvistar med mera det ska de fixa med i morgon, vet inte alls vad det ska bli.

I kväll ska jag gå på stickcafe , vet inte vad jag ska sticka på där vill inte sitta med för mycket mönster där, men jag vet att där är en tjej som ska ha barn där , ska sticka en mössa till hennes lila bebis ( den ligger kvar i magen ännu ) 

 

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards