Alla inlägg den 8 december 2015

Av Stick och baka! - 8 december 2015 10:13

        Hej

Idag ska vi få besök av min mans tvillingbror och hans fina fru , det blir frallor och kaka, jag håller på att tvätta och städa lite, det behövdes kanske inte men jag hade ju tid till detta.

Min lilla Lotta är ute och snickrar i garaget , detta älskar lilla Lotta jätte mycket, täljer pinnar och spikar och hamrar på sitt lilla sätt. Det blir så fint allt lilla Lotta gör, vi var ju och besökte vår minsta prins igår vilket underverk de fått och även vi förstås.

Alla julklapparna är snart färdiga ska köpa några till bara. Kartongerna är till barnbarnen i Göteborg. Resten är till oss andra Gud vad man handlar knappt sant.

till vårt yngsta barnbarn blir det kläder och jag har beställt en jätte fin Åkpåse till honom , det blev en bäst i test, de har förstås en redan men de har två vagnar , så det kan vara skönt att ha en i varje vagn tycker jag hihi, jag tror att man blir tokig att handla till sina små barnbarn. Till lilla Lotta blir det lite pyjamaser, pysselbok, lego, spel lite till blir det ju. Min man och jag köper inte till varandra mer, jag handlar inte till min mamma och hennes man Bengt heller. Men jag handlar från lilla Lotta och Robin till min mamma och Bengt. Till våra stora barn blir det lite klappar sen får de pengar istället så de kan köpa vad de vill, tycker detta är bäst så. Svärdotter får presentkort, svärson får kläder.

Nu blir det vika tvätt.

Middag idag blir älgskavs gryta

2 paketer Polaricas Älgskav 240 gram per paket

2 stycken gula lökar , skala och hacka

kryddor salt, fyra peppar sorter.

5 dl creme fraiche

Bryn den hackade löken i med två paketer Älgskav bryn detta väl och krydda,  och häll i lite soya ,häll i creme fraiche och rör om och puttra i 15 minuter på svag värme .

I dag valde jag makaroner till men det går bra med ris eller kokt potatis.Sallad serveras till. Denna maträtt är lätt att göra .

Lycka till.

 

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards