Alla inlägg den 16 december 2015

Av Stick och baka! - 16 december 2015 17:25

Hej

Bra väder idag med inget regn , vi körde och handlade på Coop i Skurup i förmiddags,

Äldste sonen med sin fina fru och deras lille guldklimp och deras fina hundar Zäta och Cindy har varit här idag och min mamma och hennes man bengt var här med.

Vi bjöd på. Köttfärs paj  och sallad ( rivna morötter och ananas) jätte gott  och dressing( dena var gjord av 5 dl creme fraiche, 2 tsk djupfrysta provensalska kryddor, salt och 1 tsk honung , rör runt och sen in i kylen ta fram precis innan servering. Alla var nöjda.

Paj recept 

1kilo blandfärs, salt och svartpeppar. Bryn detta väl.

Häll i tomatpuré 4 tsk, lite olika hur man vill ha den.

låt Detta puttra tills nästan all vätska är borta. 

Häll allt i en paj form eller en ugnssäker form och sedan tar du riven ost300  gr nästan häll på och sedan lägger man på pajtäcket in i ugnen på 200 grader i 20 min.

Har pratat med min dotter Tina i Göteborg vi pratade lite om julafton Nör tomten ska komma och när vi ska gå till kyrkan , jag älskar att planera . Har fått träffa vår lille prins vårt lilla barnbarn, så mysigt , han är så söt  , längtar att få ha alla mina barnbarn här .

Pratade med min yngste son i förmiddags och hörde om han ville komma till oss, men han började jobba igår fast han inte mådde bra , detta är en trogen kille till sin arbetsgivare. 

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards