Alla inlägg den 17 december 2015

Av Stick och baka! - 17 december 2015 09:01

Hej

I dag vill jag inte påstå att vi har bra väder, regnat i natt och nu är det dimmigt, tråkigt väder, man blir inte riktigt glad , men idag ska det bakas tänkte jag och tro att jag ska koka risgröt , detta har jag gjort en gång innan bara , hoppas det blir bra denna gång.

Köpte grötris från kungmarkatta ( jag har jätte mycket erfarenhet av detta företag tack vare att jag köpt mycket glutenfritt av de) detta ris är odlat i Italien känns lite bättre en det som odlats i Kina.

Receptet står på paketen så det ska säkert bli bra. 

Köpte gammaldags mjölk i går , väljer alltid Skånemejerier , det ligger ju närmast för oss. Lovar att berätta hur detta blev. Jag är medveten att det finns färdig risgröt att köpa , men nu testar vi i dag att göra egen, jag äter inte risgröt eller risalamalta , men det finns  andra i familjen som tycker att detta är gott. Risgröten blev god sa min man och min lilla Lotta blev faktiskt lite krämig med, detta var inte så svårt alls det handlar bara om att röra och åter röra i grytan , jag kommer göra detta till jul när våra nära och kära kommer , men det blir risalamalta då och hemgjord jordgubbssylt.

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards