Alla inlägg den 23 december 2015

Av Stick och baka! - 23 december 2015 07:31

Hej alla där ute

Jag önskar alla en god jul och tackar alla som läser min blogg och tackar alla som skrivit till mig.

Nu sitter jag vid köksbordet ( har satt på kaffet) nu ska jag bara sitta och njuta en stund med kaffet medan min man och lilla Lotta sover gott, har satt på radion och lyssnar på jul låtar . Vädret är storm och det regnar så mycket vi får ingen vit jul i Skurup , men tänk att vi får ha alla våra ( fyra barn med respektive och våra underbara barnbarn ) .

Jag ber till Gud att jag inte blir dålig igen i min mage. Ska ha telefonsamtal med kirurgen i dag . Jag har tänt en massa värme ljus och även röda långa ljus som jag fått av min mamma och hennes man Bengt. Idag ska det rullas köttbullar och vi ska ha middag , middag i dag tror det blir pannbiff , sås, potatis, gelé ( hemgjord) vi ska även göra Janssons och griljera skinkan. Allt annat är klart. Bara hämta pengar till våra underbara barn, de får pengar i julklapp , inte lött att handla till de nu, fast lilla Lotta får bara julklappar detta älskar hon ju. Tackar alla våra assistenter och önskar de en underbar jul , kram på er ni är bäst.

Nu knarrar det i golvet och nu kommer min lilla Lotta , Lotta säger dricker du kaffe , är det gott, lilla Lotta älskar att dricka kaffe , hon är så trött , jag sa gå in och lägg dig en stund till du är ju så trött ( min älskade unge) jag har ju sovit hela tiden ,inte trött , bara sugen på kaffe , men oj nu tacka hon , ( har inte fått något kaffe ännu) smög in i sin säng igen tror jag??? Vilken tur att jag fick denna underbara dotter , det har varit jobbigt men Lotta ger så jätte mycket, fast att hon behöver hjälp med allt och då menar jag allt.

Kommer in senare tror jag .

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards