Alla inlägg den 5 januari 2016

Av Stick och baka! - 5 januari 2016 21:23

Lite vad som hände 2015

Det började med akut besök på Ystads lasarett i januari, upptäcktes ett stort bråck i det gamla ärret efter tarmvredet (2013) de sa att det var stort. Blen inlagd en natt ned massor av morfin. Kom hem nästa dag igen skönt.

Fick op tid till den 2 mars ett jätte stort bråck plus en massa små operationen tog 5 timmar , bkev sövd klockan 08,00 och vaknade 17,00  , fick morfin hela tiden, min man kom på besök på kvällen till mig. 

De har lagt in nät i hela buken för att jag inte ska få fler bråck tack.

Var sjukskriven  en månad nästan och under denna tid levde jag på morfin och apelsin saft.

Sen blev det vår och den var jätte lång , vår blommorna varade väldigt länge, även sommar blommorna.

I maj fick vi reda på att vi skulle bli farmor och farfar ( till vår äldsta son och hans fina fru) sen hade vi sommar kalas Lotta fyller ju år och vårt barnbarn i Göteborg W fyller år samma dag , men de firade inte med oss.

Sen har vi gjort en massa trevliga saker , stickat och åter stickat. Sen hade vi babyhippa för min svärdotter så kul att få ordna detta min yngsta dotter hjälpte till , efter detta firade vi dottern Tina på samma dag, 

Höstvädret har varit regn och åter regn.

Sen blev vi ju farmor och farfar den 1/12 till en liten prins han är så underbart söt och sen blev det jul hör hos oss med våra barn och respektive och våra underbara barnbarn.

Sen blev det nyårs afton och alla våra barn och respektive och barnbarn var här, och våra nära och kära var här och firade vår 30 åriga bröllopsdag. 

Tack till nära och kära för detta underbara 2015 .

Av Stick och baka! - 5 januari 2016 08:04

       

    Hej

Vaknade redan 05,00 då var jag utsövd.

Ingen snö då men tittade ut precis och nu snöar det i lilla Skurup , ingen blåst ännu skönt.

Lilla Lotta sover ännu , ingen hosta på hela natten ,så skönt för henne, men nu på morgonen har hon hostat lite.

Det är bara jag som är vaken här.

Min mans tvillingbror och hans fina fru ska komma idag , men vi får ju se, snöar det för mycket så kommer de inte hit. Det förstår jag med inte kul att köra på isiga och glatta vägar.

Middagen i går var jätte god, man kan ta fläskfilé istället, för flöskgrytbitar som jag gjorde.

Lilla Lotta ville inte ha så hon fick pyttipanna det tycker hon är jätte gott, jag köper den djupfrysta krögarpytten.

nu ska jag gå och sätta på kaffe.

Igår kväll ville lilla Lotta att vi skulle bygga lego så det gjorde vi , När det är klart får ni se , Lotta är så duktig på att bygga ( jag pekar var bitarna ska sitta och Lotta sätter fast de . 

Duktiga lilla Lotta.

Middagen här för mig och lilla Lotta blir det pizza.

Färdigköpt pizza botten.

På pizzan blir det tomatsås, ananas och ost.

Rivna morötter och dippsås = creme fraiche, salt och paprikapulver rör om och servera.

Min man äter samma mat som igår.

Lilla lotta och jag har börjat på nytt lego man kan bygga tre olika hus , men förstås inte samtidigt. Ett åt gången , när man tröttnat bygger man ett annat.

Bild bevis kommer snart.

 Nu snöar det för fullt , har snöat till och från innan idag med, är det detta jag vill ha???  Jag är väldigt glad för våren, vi hade ju en lång och härlig vår.

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards