Alla inlägg den 9 januari 2016

Av Stick och baka! - 9 januari 2016 14:26

  Hej

Vi fick kaffe gäster i förmiddags det var min mans tvillingbror och hans fina fru , det blev bara kakor i dag ( hembakade pepparkakor , som Lotta och hennes assistent E gjort och deras muffins de gjorde i går) och det blev mandelmusslor ( som jag bakat) .

Middagsmat här i dag : Lasagne

Fläskfärs 600 gr bryn detta väl och salta och peppra detta och häll i tomatpuré.

Vit sås: 5 dl creme fraiche,  och 3 dl mjölk, svartpeppar, salt och paprika pulver och 300 gr. Riven ost låt detta koka upp och låt osten smälta.

Lasagne plattorna är gjorda av spenat.

Ta en ugns säker form , smörj den med smör och varva sedan köttfärsen, plattorna och såsen. Avsluta med sås och skär tre tomater i skivor och lägg överst in i ugnen på 200 grader i 45 min eller tills plattorna är mjuka.

Servera med en god sallad .

Salladen hos oss blir rivna morötter.

Denna rätt är så lätt att göra och jätte god .

Lycka till med denna maträtt.

 

 

Av Stick och baka! - 9 januari 2016 08:24

  Hejsan 

Det har ju snöat lite till i natt eller på morgon kvisten , fast det började att töa igår lite.

Jag började ju på en ny tröja åt mitt barnbarn W oj vilket mönster det tog verkligen tid för mig att göra det första mönstret, jag brukar inte ha svårt , var kanske okoncentrerad men den kommer bli fin till W jag stickar ju ganska fast så denna gången stickar jag i storlek fyra år. Nu tror ni kanske att det blir väldigt stumt det jag stickar men så är det inte alls, det blir så mjukt och fint ändå. Bilder kommer senare. Det är den med blått garn jag stickar nu och garnet är Viking Sportsragg jätte mjukt och fint garn.

Vill inte störa lilla Lotta nu för hon sover ännu , så skönt för henne, fick ge hostmedicin , det var mycket hostande efter en stund i sängen , så det blev lite hostmedicin , sen somnade lilla Lotta jätte gott.

Lilla Lotta är så duktig och sover själv och gjort ett bra tag nu , men hon vill inte gärna gå och lägga sig på kvällen nu, vet inte varför, lilla Lotta vill att jag ska titta på teve när hon lägger sig , sen somnar hon snabbt , men så är det inte nu alls, jag kan ju inte titta på teve till klockan ett på natten för hon inte vill sova. I går kväll så somnade hon faktiskt fort så jag stängde teven klockan 23,45 lagom tid.

Vi har alltid lampa tänd på hennes rum, plus lite andra små ljusslingor. Detta tycker lilla Lotta om.

Nu har lilla Lotta vaknat och hostan har satt igång för fullt.

Var tvungen att skriva lite om våra små fåglar , de måste få mat av oss människor nu. ( vi matar de förstås året om) Nu får de solrosfrö, nötter, kokosbollar min man delar de och gör hål i de och hänger ut till de, vi hänger ut talgbollar med till de, ost får de med och vi lägger ut äpple till de, äpplen går åt , det äter våra koltrastar och de äter även kokt potatis.

Men vi lägger inte ut så mycket åt gången för vi vill inte ha råttor. Fågel bordet är så smart att man lyfter på taket och fyller på mat och råttor och möss kan inte ta sig upp till fåglarnas mat .

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards