Alla inlägg den 12 januari 2016

Av Stick och baka! - 12 januari 2016 13:56

  Hejsan igen 

Glömde visa vad lilla Lotta och hennes assistent E gjorde i går , E är så kreativ och det behövs för lilla Lotta, måste hända något hela tiden ingen dö tid här inte . Lilla Lotta är ingen tråkmåns alls , fast hon är dålig , så är hon glad ändå, men hon är dålig fortfarande  hostar en hel del, stackars min lilla Lotta .

Bilder kommer på det de gjorde igår .

Ska kanske börja så smått att ta ner julen .

Av Stick och baka! - 12 januari 2016 13:40

          Hejsan

I dag är det faktiskt fint väder utan dimma bara det är ju toppen.

Middag här i dag:

Lax (styckfrusna) 

Lägg laxen i en ugnsäkerform klicka i smör och salta lite och lägg på två stora skivade tomater ovanpå .

Koktpotatis.

Kallsås: creme fraiche 3 dl, 3 msk majonäs, salta, djupfrysta franska kryddor, 2 msk bostongurka rör om .

Koka 3 stora ägg, lägg de i kallt vatten , skala de och finhacka de väl ner i såsen .

Sallads blandning till.

Bild bevis innan ugnen och efter ugnen.

Lilla Lotta ville inte ha lax så det blev vårrullar , sallad och lite sås.

Var på stickcafe i går kväll, jätte trevligt men det är det alltid, jätte mycket nya stickmönster .

Bege er till stickaffären i Skurup den heter Cecilshörna , hon har allt inte bara stick och virk garner, kan även sälja och skicka till de som bor för långt bort.

Dessa två barn modellerna ska jag sticka till mitt yngsta barnbarn, jag farmor älskar den lille fina prins.

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards