Alla inlägg den 1 februari 2016

Av Stick och baka! - 1 februari 2016 12:05

              Hejsan på er.

I dag har vi varit på Ica supermarket i Skurup och handlat lite mat.

Middagen här i dag blir :

Lax , märket är Pacific Norsk laxfi

Potatis, kokta.

Grönsaker, Findus djupfrysta Klassiska sommar grönsaker.

Kallsås

Och lilla Lotta ska äta pizza .

Lägg laxen i en ugnsäkerform, salta och peppra och lägg på tomater, idag använde jag mig av Romantica tomater 400 gram Och klicka i några smör klickar.

In med detta  i ugnen på 200 grader i 20 minuter till att börja med, kolla laxen om den är färdig, i dag la jag in de Frysta.

Kallsås: 5 dl creme fraiche, två teskedar salt, Findus, djupfrysta örtkryddor Provencale tre teskedar, fyra kokta ägg, hacka ner de, en matsked Felix bostongurka rör runt och in i kylen till det andra är färdigt.

Lilla Lotta tåler inte äpple och päron, och är inte glad för banan , tycker om vindruvor, clementiner och jordgubbar.

Och vilken tur de hade färska jordgubbar i dag , stora är de.

Lycka till med matlagningen, det är en lätt att göra denna maträtt.

 

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards