Alla inlägg under mars 2016

Av Stick och baka! - 31 mars 2016 07:52

Hejsan

I dag ska vi köra till Ica i Skurup och handla lite mat , för vi ska ha taco i kväll.

Min yngsta son Robin kommer, min äldsta son med fru och deras lille son D och deras hundar kommer till oss i kväll , så mysigt att vara tillsammans allihopa.

Mitt hjärta blir så glatt då.

Min man och dotter Tina ska köra på kalas till Höör i dag och fira lilla fina Natalie hon fyller nio år, även barnen ska med men jag stannar hemma och förbereder in för kvällen.

Lotta följde med på kalas , det tyckte hon var trevligt.

Ikväll blir det toppen med alla mina barn barnbarn och min svärdotter.

 

Av Stick och baka! - 30 mars 2016 06:15

Hejsan 

Så var man vaken till en ny dag igen.

I går hade vi hela huset fullt.

Tina och barnen kom så underbart.

Sen kom ju Leif och Siv, sen ringde Mia ( detta är Leif och Sivs dotter) och frågade om hon kunde komma och hennes yngsta dotter, det var så mysigt att de kom vi har inte träffats sen i förra året på sommaren, fatt att de bara bor i Höör , så mysigt, det blev så mysigt , det blev mackor,kaffe och våfflor, glas och hemgjord jordgubbssylt.

Lotta hade sin assistent E här med, de var på biblioteket .

Och på kvällen var jag på stickcafe, trevligt som det alltid är , köpte garn till en tröja åt mig själv, skriver om detta mera sen.

Nu ska jag sätta på kaffe , mysigt att sitta och fika själv, tycker jag.

I dag är vi bjudna på middag allihopa till min mamma och Bengt , mysigt.

Man vill hitta på så mycket som möjligt när de är här.

Av Stick och baka! - 29 mars 2016 07:53

    Hejsan

vaknade till lite sol och dis.

I går körde vi och tittade en snabbis på konstrundan, vi körde bara till skånetranås , sedan körde vi till Sjöbo och handlade på coop.

När vi satt i bilen så ringde Mia i Höör och bjöd på kalas detta är på torsdag .

Vår middag i går så ut så här.

I dag kommer min dotter Tina och hennes underbara barn A och W och ska vara här, det är så underbart och nu längtar vi bara så mycket.

Leif och Siv kommer också i dag och fikar med oss, de hinner även träffa mina barnbarn och min dotter Tina .

Lotta längtar nu efter sin assistent E.

bilder från i går.

Lilla lottas mat så ut så här , bea sås i en äggkopp, ville äta som på resturang.

Av Stick och baka! - 28 mars 2016 07:13

Hejsan

Vaknade tidigt tidigt i dag redan 04,30

Pigg så det var att stiga upp efter en stund,

hoppas på fint väder i dag, ska städa lite i dag för i morgon kommer 

min dotter Tina och hennes två barn till oss, Gud vad jag ska mysa med mina barnbarn, allt påsk pynt får vara kvar nu så barnbarnen kan njuta de med.

Middag idag:

pannbiffar på skinkfärs, kokt potatis , grönsaker och sås.

Denna dagen kommer var så lång, så är det när längtan är så stor.

De kommer vid ett tiden i morgon , vill sova tills i morgon och vakna när de ringer på dörren.

Det är så underbart att få ha sina små barnbarn , mitt hjärta är så glatt då .

Lotta tycker även att det är kul när de kommer , 

I lördags när mamma och Bengt kom så lämnade Bengt en sådan fin påsk grupp till oss och det var lilla Lotta som tog emot den, och hon sa tack tack , så denna trodde hon att det var hennes, så nu får den stå på hennes rum.

Tittar ut nu och vår lilla sol lyser lite, fast det är lite disigt, men men.

Min svärmor brukade sjunga för barnen, och de sjöng ofta denna.

Lilla sol vill du lysa så vi alla slipper frysa.

Stickade lite på Pippi tröja till yngsta barnbarnet, stickar den förstås till niomånader nu ,

bra att ha till hösten.

Jag älskar att sticka till mina små barnbarn, det går ju mycket tröjor även andra kläder när man är på förskolan.

Det är så roligt att se att de använder det med .

Av Stick och baka! - 27 mars 2016 15:34

  Hejsan

Vaknade till sol idag.

Det blåser ganska mycket, vår stormar?

Vi åt rester till middagen i dag ( samma som i går)

Nu är yngsta barnbarnets tröja färdig, jag tycker den är söt.

Garnet till denna heter Babybamboo (Sirdar Snuggly)

Ett jätte fint garn att sticka i stickor 4 tvättas i 40 grader.

Kommer från kinittingroom.

Av Stick och baka! - 26 mars 2016 08:37

      Hejsan

Här finns ingen sol ännu, hoppas på det .

Nu är det 180 i köket, 

Danska smör och bröd är på G nu

Bilder kommer.

Leverpastej, rödbetssallad, inlagd gurka , sallad och stekt bacon.

Sallad, potatissallad och löksill

Sallad, citronmajonäs, ägg och räkor.

Nästa rätt blir Västerbotten paj.

Stekta prinskorvar

Chili, citron sill ( hemgjord)

Och min fina svärdotter har citron sill med sig( den är så god)

Målade ägg

Fläskytterfile, kokta färskpotatis, sparris, kokta morötter, gröna ärter, och annat grönt.

Till kaffet blir det en påsk tårta.

Men Gud va det blev mycket, 

( och jag som inte äter så mycket alls)

Men jag älskar att laga mat till andra, det är ju så mysigt att stå i köket och pilla och kunna bjuda på det man gjort.

 

Av Stick och baka! - 25 mars 2016 09:58

                Hejsan

Vaknade till dimmigt väder, tråkigt

Igår blev det inlagd sill den blev god .

I dag står det tårta på göra listan och det jag fick från bakboxen, och lite städ och tvätt och pyssel med lilla Lotta .

 Oj oj då dubbla bilder, bättre än inga alls.

Nu är äggen färgade.

Bild på tårta kommer i morgon.

Av Stick och baka! - 24 mars 2016 13:14

            Hejsan

Vilken dag åkte till Malmö , för att lämna saker till min släkting .

Sen blev det ett mat stopp i Svedala på Mac Donalds , inte gott men nu har vi magen full av mat, kunde inte äta upp som vanligt.

Sen blev det Ica i Skurup handlat till påsken, vi ska ha våra barn och vårt yngsta barnbarn och min mamma och hennes man Bengt på påskafton.

Bakboxen kom nu i dag är så nyfiken på innehållet,

Jag visar förstås vad där är den, jag valde den stora boxen.

Ska testa den ett tag framöver.

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards