Alla inlägg den 1 mars 2016

Av Stick och baka! - 1 mars 2016 06:57

Hejsan på er alla

I dag är det klart väder faktiskt och det ligger precis på nollan.

Jag var på stickcafe i går kväll trevligt som vanligt.

Stickar på raggsockar till mina små barnbarn , det går ju hur lätt som helst nu men men så är det ju med allt man kan då är det lätt.

I dag kommer lilla Lottas assistent E och Lotta har dukat fram kopp till henne nu och frågan är när kommer E ? Mamma , klockan 09,00

Nu ska vi äta frukost.

Macka och kaffe .

Middag här idag blev:

Stekt korv

Pasta

Riven vitkål, rivna morötter, detta gjorde jag stuvning av .

Kokta morötterna och vitkålen i 10 minuter.

Stunvningen gjorde jag av 3 dl creme fraiche och vit maizena sås redning.

Kokte upp creme fraichen och sen i med maizena, salt, svartpeppar och sen i med vitkålen och morötterna.

Till detta hade vi senap och ketchup.

Snabbt enkelt och lätt och gott.

Jag och min har varit i Malmö hos min mans tvillingbror med fina frun, vi fikade frallor och kaka.

Sen åkte vi till min pappa och hälsade på honom på sjukhuset och sen hem och denna dag var vi hemma 14,55 och nu skulle lilla lottas assistent åka hem, de hade varit på biblioteket .

Sitter i soffan med lilla Lotta och myser.

Lilla Lotta är så mammig och åter mammig igen.

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards