Alla inlägg den 2 mars 2016

Av Stick och baka! - 2 mars 2016 07:28

      Hejsan

I dag mår inte lilla Lotta bra , klagar på ont i halsen måste ringa till hennes doktor och kolla vad det kan vara, tråkigt igen att lilla Lotta inte får vara frisk.

Nu blir det frukost här flingor och mackor blir det.

Det har snöat lite i natt och vädret här nu är lite dimmigt med.

Jag vill inte ha mera snö nu , väntar på våren gör jag.

Men jag vet att det kan bli mer snö Mars och April är lite luriga månader .

Robins present kom i går , ska hämta det i dag .

Han önskade sig bara träningskläder, vi firar han på lördag här hos oss, hoppas nu att alla kan komma. 

Robin ska själv laga all middag och all efterrätt , han är jätte duktig på detta .

Det ska bli potatiskaka, fläskfilé och kycklingfilé  och sås.

också choklad dessert. Lovar bilder på lördag och recept.

Nu har vi fått en tid hos lottas doktor skönt.

Middag här idag:

Fläskkotlett, sås,potatis,grönsaker

Bryn kotletterna väl, lägg ner de i en gryta , i denna gryta har jag kalvfond, vatten och cremefraiche , detta ska täcka kotletterna, små sjuda i två timmar eller tills köttet är mört.

Middagen var jätte god nu är jag propp mätt.

Lilla var ju sjuk det halsinfektion , smultrontunga och körtlarna på halsen är svullna rejält, så nu blev det Spektramox ggr tre i tiodagar. 

Har märkt att Lotta är lite gnällig hon har världens största  eller högsta smärtgräns, tänk om lille Lotta kunde sagt till att nu har jag så ont i halsen.

Nu kommer snart min yngsta son hit Robin , ska prova sina träningskläder hoppas verkligen att de passar nu ( ber en stilla bön).

Lilla Lotta smittar aldrig oss, hon äter ju alltid amimox, men när det sätts in annat som Spektramox då tar vi ju bort amimoxen..

Nu hoppas vi att lilla Lotta snart blir frisk igen.

Ett par raggsoclkar till klara .

Robin är här nu alla hans gymkläder passade , beställt från  Gym chark,

jätte fina kläder .

Lotta är så nöjd när lillebror Robin är här.

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards