Alla inlägg den 18 mars 2016

Av Stick och baka! - 18 mars 2016 07:09

      Hejsan

Lilla Lotta hade sin assistent E här igår kväll Lotta blev så glad, de fikade och körde till biblioteket i Skurup och lånade lite böcker, Lotta väljer själv vad hon är sugen på.

Nu blir det frukost här och lilla Lotta är ju vaken och har varit det ett bra tag nu .

I natt har det inte frusit jippi , hoppas att våren snart klampar in .

Vi har massor av små fåglar som äter talgbollar, nötter och solrosfrö, de behöver hjälp med sin mat ännu.

Lilla Lotta har haft sin assistent E här i dag de har bakat syltkakor och sen var de på utflykt till stranden så mysigt.

Min mamma och Bengt var här och vi tog en tur till Skurup , det blev lite torg handling färska tulpaner , färska påskliljor, och färska jordgubbar och de var så goda, kom från Spanien.

Nu har jag stickat tröjan färdig till mitt barnbarn W ( i Göteborg ) 

Vilket underbart garn det är Viking Cream , det är så underbart mjukt, stickor nummer

5 1/2-7

Jag köpte färdig bakade tjocka våfflor och jag gjorde bakelse med jordgubbe och vispgrädde gott

 Nu tittar jag på Lets Dance, ha en fortsatt trevlig fredags kväll.

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards