Alla inlägg den 22 mars 2016

Av Stick och baka! - 22 mars 2016 06:50

        Hejsan

I dag ska vi ta en utfärd till Danmark med min mamma och hennes man Bengt och lilla Lotta ska ju också med , Lotta är så nyfiken på denna lilla tripp.

Jag var på vårdplanering i går ang, min pappa , men jag tror inte att personalen som var med på detta vet vad Etik och Moral är, han behöver hjälp med allt och då menar jag allt , och de anser att han ska ha hemtjänst och sen är det bra. Men herre Gud då mannen är 81 år och är alldeles ensam i sin trånga lägenhet och vill absolut inte vara själv mer, de säger bara, att det finns inget ledigt , men herre Gud för en vecka sen så var där jätte annons att Oxie vårdhem har lediga rum och lägenheter .

Kan inte gå in närmare på detta men det är skam på torra land att inte få flytta till särskilt boende, särskilt när han själv ber om detta, tänk själva att bara ligga i sin säng dygn in och dygn ut, och det kommer hemtjänst tre ggr om dagen och stannar kanske en kvart varje gång . Är detta rätt?? 

Jag klagar inte på hemtjänsten de har säkert fullt upp. Men när man inte kan sköta sig själv alls så är det inte rätt att man ska bo själv. Malmö kommuns regler är usla fy skäms på er .

Vår tripp till Danmark var givande handlade lite pålägg, bröd, chips och födelsedags present till mig, danska wienerbröd och annat smått och gott och efter allt handlande gick vi och åt på puben som ligger på torget i tornby .

Jag, mamma och Bengt åt danska smör och bröd , min mat åt räkmackor och lilla Lotta åt varm macka med kyckling, ost, tomat, och till detta serverades det slanggurka och tomat skivor, dricka blev citron läsk och vatten det är så jätte gott alltid där inne.

Sen när vi kom till Malmö så fikade vi hos mamma och Bengt, sen bar det hem in på Ica i Skurup och hämtade uv kläder till mina barnbarn som jag beställt på lekmer .

De ska de få i påsk present . Jag skickade upp till Göteborg klart och den andre till yngsta barnbarnet får han på Lördag när vi ska ha påsk här .

Nu sitter jag i soffan med en trött Lotta och jag har börjat på en Pippi tröja till yngsta barnbarnet D, ska sy ihopa den andra nu.

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards